Sesongen 06/07 kjørte jeg med SPK og sesongen 07/08 byttet jeg til Rampage. Til Bernt: Det er ikke noe problem å blokke Dalbello støvlene, hvis plasten har begynt å boble har butikken gjort noe galt. Jeg har selv fått blokket ved lilletåen og ved ankelkulen ( ved insiden) plasten er litt elastisk, men den har holdt formen.
SPK og Rampage er to nokså forskjellige støvler. Rampagen har mer forwardlean (foroverviklet skaft) og er mer agressiv og presis støvel. Etter å ha kjørt på Rampagen merket jeg at kom MYE raskere fra kant til kant og kunne holde skjæret mye bedre på kjipt underlag. SPKene har lite forwardlean og når du strammer spennene og den store borrelåsen har du en meget stiv støvel. SPKen er stivere enn Dalbelloen hvis du ikke legger inn avstivningsklossene i Dalbelloen. Kjørestilmessig ønsker ikke SPKen at du skal søke fremover, få knæra fremover, mens jo mer agressivt og raskere du kjører jo lavere og jo mer ønsker du å komme fremover skia. Dette resulterer i at du blir liggende å presse på skinnleggen når du ønsker å dra på med fart. Når du kjører pudder klarer du ikke å få den naturlige knekken i knærene fordi forlite forwardlean i støvlene, dette fører til at man blir hengende bakpå. Dalbelloen har en mye mer agressiv kjøre stilling, har hverken hengt bak i støvlene eller hatt noe vondt i leggen. I tilleg kommer støvlen med alle slags mulige duppeditter som gjør at du kan vinkle avstive justere spenner, etc. Mitt valg er klart, Kjøp dalbello. Hvis du ikke bare skal være med på hypen kjøp SPKen, den ser litt tøff ut. Han derre PK-Hunder kjører m Full tillt støvler med maks forwardlean...