Hei der! smile

I fjor begynte jeg å stå på alpinski. Var vel en 5 ganger i løpet av vinteren.Da leide jeg ski, og det er ei fin midlertidig løsning, men blir fort dyrt etterhvert. Har derfor siklet lenge etter å kjøpe meg egne ski. Det jeg lurer på er hvilke jeg skal kjøpe. Valget står vel mellom carving og twin tip, men holder en knapp på twin tip. Bakken jeg kjører i har ikke særlig mange hopp og sånt, men fint å ha muligheten til å gjøre triks. Kjører stort sett i preparert løype, men kjører også en del i skog/offpiste.

Har sett litt på noen K2-ski, bl.a. Public Enemy og Fujative, og disse fra Dynastar. Kom gjerne med andre forslag til twin tip-ski.Har også sett på carving, som de litt billigere skiene fra Blizzard..

Maksprisen er satt til 4000 for ski OG binding.

Et annet spørsmål er hvor lange ski jeg bør ha. Er 15 år nå, ca 176 høy. Regner med jeg vekser litt til, kanskje rundt 180. Jeg veier 64 kg. Skia jeg har sett på finnes i flere størrelser, så hvilke er aktuelle? Siden jeg er "nybegynner", burde jeg velge kortere ski? Vil helst at skia skal vare i noen år. Er 179 for langt? 169?

Takker for svarHåvard