Sitat tb77:<blockquote><p>Sitat [hodlekve]:Viss du fortsatt ikke har kjøpt staver, så burde du se bort i fra tipsene fra de som åpenbart ikke er jibbere. Det ser rimelig dumt ut med lange staver når man prøver å få til bra stil, noe som er ganske vesentlig når man jibber.. Var jeg deg ville jeg gått for enten 115 eller 120..
</p>
Så klart, når jeg svarte på spørsmålet om hvor lange staver man skal ha, så gikk jeg ut ifra at vedkommede skulle bruke dem til å faktisk KJØRE ski!
Jeg vet hvor viktig det er med stil for dere jibbere...men, hvis en som er ca 1.80 høy, og skal bruke staver som er 105-110cm, hvorfor ikke bare legge bort stavene?
Staver som er så korte at de faktisk ikke får noen funksjon, ettersom man ikke får skjøvet fra med dem uten å sitte helt nede i hockey, gir de virkelig så bra stil...?
(Så klart, man kan bruke dem til å klø seg bak...)
Man skulle jo tro at stavene er mer i veien når man skal utføre div. grabs og så lande.
</blockquote>
man KJØRER faktisk ski når man jibber og, tro det eller ei..og det er heller ingen her inne som har foreslått 105cm stavlengde. pluss at når du jibber, som andre har påpekt, har ikke 130 cm staver noen bedre egenskaper i det hele tatt.. tvert imot.
ta deg en langrennstur:cool