Hei. Jeg oppholdt meg i Canada i litt over ett år f.o.m sommeren 2013. Av de stedene du nevner så har jeg vært i Vancouver og Banff. Selv om jeg ikke har vært i Calgary så holder jeg med vedkommende over i tråden som fraråder Calgary. Tre uker er lite tid å oppleve Canada på. Canada er jo ganske digert. Men Vancouver er et bra utgangspunkt. Jeg har vært i maaange byer. Vancouver er en favoritt. Likte meg veldig godt der.
Vancouver Island er lett tilgjengelig. Det er litt "Canada in a nutshell". Er gode muligheter for safe hiking der. Hvis du ikke har booka flybillett enda så kan jeg tipse om at Condor Airlines fra Frankfurt til Whitehorse i Yukon (med forbehold om at ikke prisen har endret seg vesentlig i mellomtiden) er klart billigste reisealternativet. (Jeg betalte ca. 5500 kr. for billetten. Oslo-Frankfurt-Whitehorse i 2013.)Der oppe står opplevelesene i kø. Men du trenger jo litt mer tid enn tre uker da... Flybilletter fra Whitehorse til Vancouver eller Calgary koster 2-3 tusen kroner. God tur!
Edit: Sjekka flyprisene fra Frankfurt til Whitehorse nå. De er jaggu enda billigere enn de var i 2013