Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Canada - Noen med erfaringer og tips?
#59686 27/02/2017 10:31 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei! 

Jeg reiser alene til Canada i sommer, og skal være der i tre uker. Har enda ikke lagt noen plan for akkurat hva/hvordan jeg skal gjøre dette, og vil gjerne ha noen tips!

Er relativt uerfaren, så skal ikke legge ut på langtur alene (ikke så gira på å møte bjørn alene i skogen heller for så vidt)! Dog vil jeg selvfølgelig nyte den fine naturen på nært hold, og så mye som mulig.

Jeg har steder jeg vet jeg skal til; Calgary, Canmore, Banff og Vancouver. Tar selvfølgelig i mot tips om andre steder som burde oppleves, men har innsett at Canada er for stort til å kun ha tre uker. 

Håper det er noen der ute som kan bistå en frøken i nød!

Re: Canada - Noen med erfaringer og tips?
psverden #59687 28/02/2017 10:48 PM
Medlem
Medlem

Vi var i Canada 2011 i fire uker ( som går veldig fort ) 

vi tOk 3 dager i Vancouver, 1 uke i whistler , squamish og to uker på Vancouver Island. 

Hva har du lyst til å gjøre av aktiviteter? Vi var der mest pga av fantastisk stisykling. 

psverden #59688 28/02/2017 10:55 PM
Medlem
Medlem

Som du sier går 3 uker veldig fort og det er lange avstander og en del reisetid. 

Vi tok utgangspunkt fra Vancouver som er en fantastisk fin by. 

psverden #59689 01/03/2017 12:14 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Calgery er et kjedelig høl av en Oljeby. bruk minimalt med tid der. tar ca 7 timer derfra med buss til Revelstoke. fint sted med kan ha mye kø i heisen på bra dager. min favoritt var Whitewater/Nelson. litt usikker på hvordan du komemr deg dit om du ikke har bil. Vancouver er en fet, by, fly hjem derfra.

psverden #59690 05/03/2017 1:35 AM
Fersking
Fersking

Hei. Jeg oppholdt meg i Canada i litt over ett år f.o.m sommeren 2013. Av de stedene du nevner så har jeg vært i Vancouver og Banff. Selv om jeg ikke har vært i Calgary så holder jeg med vedkommende over i tråden som fraråder Calgary. Tre uker er lite tid å oppleve Canada på. Canada er jo ganske digert. Men Vancouver er et bra utgangspunkt. Jeg har vært i maaange byer. Vancouver er en favoritt. Likte meg veldig godt der.

Vancouver Island er lett tilgjengelig. Det er litt "Canada in a nutshell". Er gode muligheter for safe hiking der. Hvis du ikke har booka flybillett enda så kan jeg tipse om at Condor Airlines fra Frankfurt til Whitehorse i Yukon (med forbehold om at ikke prisen har endret seg vesentlig i mellomtiden) er klart billigste reisealternativet. (Jeg betalte ca. 5500 kr. for billetten. Oslo-Frankfurt-Whitehorse i 2013.)Der oppe står opplevelesene i kø. Men du trenger jo litt mer tid enn tre uker da... Flybilletter fra Whitehorse til Vancouver eller Calgary koster 2-3 tusen kroner. God tur!

Edit: Sjekka flyprisene fra Frankfurt til Whitehorse nå. De er jaggu enda billigere enn de var i 2013 smile

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå