Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Søker reisekompanjong til utlandet uke 12 (påska)!
#59511 01/02/2016 3:44 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Litt i seneste laget, men jeg tar sats..!

Jeg er en jente i sin beste alder som søker selskap på skitur. Når ikke jeg er til fjells holder jeg til i Oslo hvor jeg jobber som sykepleier.

Påstår at jeg er omgjengelig, fleksibel og utadvendt.

Såklart er jeg glad i skikjøring, både i og utenfor løypa, men setter også pris på opplevelser ved å være på ferie som god mat og bedre drikke. After-ski er heller ikke til å komme unna selvsom skikjøring er prioritet.

Om dette er av interesse så rop ut, så kanskje vi skies!

-Elin

Re: Søker reisekompanjong til utlandet uke 12 (påska)!
Elin Andersen #59512 01/02/2016 5:33 PM
Sek Offline
Fersking
Fersking

Hei Elin!

Har tatt ut ferie uke 12 for å dra til fjells, men mangler reisefølge jeg også.. Jente på 31 fra Stavanger.

Har du pekt deg ut en destinasjon? Budsjett?

-Tina

Elin Andersen #59513 01/02/2016 9:06 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei Tina!

Har ikke noen bestemt destinasjon. Tenkte i utgangspunktet at STS Alpereiser kunne være greit å benytte seg av, da det letter koordinering og slikt. Men det ser ikke ut til at de har noe særlig turer akkurat den uka.

Ellers er Østerrike og Alpene en stor favoritt, men veldig åpen for andre steder smile

Hva gjelder pris etc så tenker jeg at jo rimeligere jo bedre. Trenger slett ikke å dra på restaurant hver dag, jeg er god på matpakke og matlaging hjemme wink

Hva tenker du?

Selv er jeg 30 år, og som nevnt fra Oslo.

Elin Andersen #59514 01/02/2016 9:28 PM
Sek Offline
Fersking
Fersking

Var akkurat inne å sjekka STS ja, men ser ikke ut til at det finnes noe der i uke 12. Slopetrotter.no har visstnok noen turer igjen, så vidt jeg kan se...

Var i Østerrike i fjor, og det var jo all right det, så drar gjerne dit igjen! Er nokså fleksibel mtp pris, så lenge det ikke er snakk om flere titalls tusen. Synes forøvrig det er fryktelig greit med leilighet med kokemuligheter i stedet for hotellrom wink

Elin Andersen #59515 02/02/2016 2:10 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Legg opp turen selv! Jeg er mest kjent fra Geneve, men jeg vet mange drar til Zürich, Milano eller München. Hotell finner dere på Booking.com eller liknnde, eller Airbnb. Jeg pleier å dra til Geneve. Transfer forhåndbestiller jeg på nettet hos f.eks Alpybus.com. Mitt sted er Chamonix. Tar en drøy time fra flyplassen. De kjører deg til døra der du skal bo, og plukker deg opp til riktig tid når du skal hjem. Begynner å bli tett på påske nå, men fremdeles får dere greie priser, vil jeg tro... billigere og mer fleksibelt enn charterselskapene. Andre her på siden har sikkert fine tips til hvordan dere kan fly til Zürich og ta tog inn i Østerrike... Eller fly til Milano (eller Bergamo) og komme dere til f.eks Cervinia. Courmayeur er tilgjengelig fra Geneve også. Bare rett igjennom tunnelen fra Chamonix. 

Jeg skal nedover nå i uke 8 med en gjeng, men går og teller på knappene om ikke en Chamonix-tur er det rette for påsken også :-)

Lykke til!

Elin Andersen #59516 02/02/2016 6:31 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Ja, Slopetrotter hadde noen ålreite pakker. De hadde også ganske gunstige restplasser så det ut til. Tenker at siden det er såpass kort tid til avreise så kan det være greit å ta en pakkeløsning. Tok et kjapt søk på flybilletter på finn.no og det var ganske stivt, hvert fall til Innsbruck hvor jeg har reist noen ganger. Dersom man går for pakkeløsning (fly, overnatting og skikort) ser jeg for meg et prisanslag på mellom 5-10 000,-. Og som nevnt; jo rimeligere jo bedre! smile

Ellers enig med kjøkkenmulighet! smile

Takk for tips, Flyt!

Har reist på egenhånd noen ganger, men da har man planlagt mye tidligere. Så ser at spesielt flyprisene er ganske høye den uka. Jeg har reist via Innsbruck og det har vært veldig greit. Men spørs om ikke pakkeløsning er det greieste mtp tid til avreise og pris smile

Elin Andersen #59517 02/02/2016 9:49 PM
Sek Offline
Fersking
Fersking

Sier meg enig i det! 10.000 er absolutt overkommelig, og ser ut som de har en del leiligheter med kjøkken også... Tviler på at vi klarer å gjøre det noe rimeligere ved å bestille alt separat, ser flybillettene er rimelig stive i prisen ja.

Du kan jo legge meg til på FB om du vil prates nærmere, Tina Haugan Hansen! smile

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå