Avoriaz og Portes du Soleil området er kjempestort og har mye bra offpist både snilt og tøft terreng. Men andre uken i April ? Hvis en absolutt skal bestemme seg nå er det vel litt gambling å saste på så "lave" fjell så sent i sesongen. Kan absolutt kom mye snø på denne høgden ( det meste ligger på 1000-2400 høyde) men kan også være grønt. Chamonix er nok bankers på denne tiden, men variasjonen er jo ikke så stor, mest for "viderekomne" og krever litt mer logistikk (flere steder i samme dal som ikke henger sammen, hvis en gruppe splitter seg så gjør en det for hele dagen). Verbier er jo knallbra og variert. Chamonix har vel fått litt mer snø i år en Verbier uten at jeg har 100% oversikt der.

Men hvis jeg måtte bestemt meg nå sted nå, og flyd til Geneve så hadde valget mitt i april vært Monterosa (Champoluc eller Gressony), evt Cervina. Italia har fått mye snø og basen der er nok strålende.Men hvorfor ikke kose dere med værmeldinger og dra dit det er best forhold akkurat den uke dere drar ? Overnatting er ikke noe stress, og med leiebil har en fleksibilitet. Bestem dere et par dager før!