Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Norrøna Trollveggen dri3
#58554 27/01/2013 7:29 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei!

Ser det er et greit tilbud på denne jakken om dagen, og lurte derfor på om noen hadde erfaringer med jakken? Er det en grei jakke til ski og generell fjellbruk?

Re: Norrøna Trollveggen dri3
IngenHjemme #58555 04/02/2013 9:11 PM
Fersking
Fersking

Den er helt ok, litt mindre vannsøyle enn Gore tex, men puster til gjengjeld bedre. Den er forholdsvis tynn og har ikke lomme for evt key card osv. Det er jo egentlig ikke en skijakke, ettersom den ikke har snøskjørt eller hjelmhette. Mer egnet for genrell frluftsliv og klatring smile

IngenHjemme #58556 04/02/2013 11:13 PM
Fersking
Fersking

Jeg har begge jakkene, Dri3´en er dog fire år gamlere en Gore Tex-jakka. Jeg mener at GTX´en puster bedre enn Dri3-jakka, noe den ifølge Norrønas nettsider også skal gjøre. Til generelt fjellbruk og friluftsliv er Dri´3-jakka et godt alternativ, spesielt mtp tilbudsprisen.

IngenHjemme #58557 05/02/2013 11:02 PM
Entusiast
Entusiast

Dri3 er Norrønas økonomialternativ til Gore Tex. Slitestyrken og vannsøylen er dårlige, muligens også pusteevnen.

Samboeren har Falketind Dri3 der skalet skal tilsvare Gore Tex Active shell. Hun er ganske fornøyd da skallet er lett, fleksibelt og holdet det meste av vann ute, men buksen lekker i sømmene rundt skrittet så ikke alt er topp med kvaliteten.

Min bedømming er at Dri3 funker bra til generelt friluftsliv, ski, toppturer og generell fjellbruk, men ville ikke valgt det til høyslitasje ting og storm.

IngenHjemme #58558 06/02/2013 11:09 AM
Fersking
Fersking

Buksa fungerer hvertfall som bare det, så regner med jakken i samme materiale fungerer bra også. Jeg har rundt 10 skidager denne vinteren og noen dagers fjellbruk i høst på trollveggen-buksa og kunne ikke vært mer fornøyd. Puster veldig bra og er veldig anvendelig til både ski, klatring og generell fjellaktivitet.Og det de over skriver om at slitestyrken er dårligere enn GTX har ikke peiling! Sjekk norrøna sine hjemmesider feks, der står det motsatte smile

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå