Hei,Beklager tregt svar. Man kan enten kjøre til Lac du Loup ved å ta den store kabinen (Caron) og så kjøre ned på baksiden, eller ta Boismint stolheisen og skrå ut på baksiden derfra (pleier å være spor). Dalen vil føre dere logisk nedover slik at dere ikke kommer for langt og dere vil da til slutt komme til Val Thorens sin nederste stolheis slik at dere kommer dere hjem igjen. Se på kart så går jeg ut i fra du vil forstå hva jeg mener. Er det bra føre kan denne turen tas et par ganger per dag. Er det fint vær er det masse fine steder å spise niste på veien og føle seg alene i verden. Ved å ta en stolheis som heter Moraine så videre med Col kan man skrå over og komme til en isbre som man kan kjøre ned hele veien ned til fjerde dalen, men pga isbre, sprekker osv er det sikkert smartest med guide. Kontakt den franske skiskolen som ligger i #la maisin de Val Thorens". Kan gjerne spørre etter kamerat av meg og hilsen fra Helen fra Norge, Benoit la Journade heter han og kan sikkert gi tips og enten være guide selv eller tipse dere om guide. Er ikke han tilgjengelig kan dere spørre om Anais La Salvie er der. Hun er god venninne som også er skilærer og godt kjent i området. (Begge er forresten på Facebook, så kan jo sende dem en melding der evt for å høre om de har tid, bare si jeg har tipset dere slik at de skjønner hvor det kommer fra). Vil uansett anbefale en guide fra skiskolen, alle er som regel kjempe flinke og vil vise dere gode områder som dere også kan dra nytte av de dagene dere ikke har guide (med mindre dere blir dratt på skikkelig langtur). Dere får bare ta en prat med guiden om hva dere ønsker. Håper noe av dette kan være til hjelp og håper dere får en fantastisk tur og et minnerikt opphold!