Herlig julepresang! God jul!
Om du ikke har vært i alpene før er Chamonix en god base. Med muligheter alle veier. Maks to timer kjøring, og du har dekket en del av de største annleggene i alpene. Jeg har selv jobbet og bodd i alpene, og kan si at det er noe spesielt med Chamonix, da kulturen og miljøet er unikt. Det er alltid like fantastisk å ta morgenkaffe og kikke opp på Mt. Blanc. Aguille de Midi er en fin opplevelse i Chamonix også. Ellers er St.Anton ganske safe om du tenker mye snø, og mindre carving i bakke.En annen fin greie med Chamonix er all passage passet, eller komipasset de selger som skikort. Jeg vet ikke helt hva det heter lengre, men du kan ihvertfall få kjøpt skikort for X antall dager som dekker alle anleggene rundt Mt.Blanc og anlegg på andre siden av Mt.Blanc. Etter min erfaring, så er det veldig ofte gode forhold på andre siden av tunnellen når det er "dårlig" i Chammo, og omvendt. Så da er man ganske safe uansett. Nå kan det ikke akkurat sies å være dårlige forhold der i disse tider, så det er sagt.Jeg drar selv ned i januar for å deltar i skibestigningskonk. og være med under FWT i Chamonx, så det blir mye liv i Chammo fra rundt 14.januar og til ca 20.januar.Ellers er Verbier, og Hintertux to gode alternativer også. Men jeg er forelsket i Chamonix.Min gode nummer to i alpene er St. Anton.
Sjekk også denne : http://www.friflyt.no/Forum/Snikksnakk/Alpene!-Hvor-Hva