Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Urrgh !
#58280 17/11/2012 6:40 PM
Ling1 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Har investert i nye Plumbindinger som skal monteres på litt bredere og lengre ski (også nye ),enn de jeg har fra før."Gamleskia"har Dynafit Speed .Disse gir 1,5cm avstand mellom sålen ved hælen og skia.Plum gir 2,5 cm ! Det resulterer i vesentlig mer fremoverbøyd skoskaft/legg i låst stilling  ! Er ikke av de mest agressive i kjørestil og lurer på dette blir ubehagelig i lengden ! Har Scarpa Scokum og synes de er mer enn nok frembøyd i låst kjørestilling !                    

Har jo lest litt her inne men ikke funnet noe som beskriver denne forskjellen på disse bindingene !

Spørsmål :

Er virkelig alle Dynfit bakbindinger lavere enn Plum ?

Finnes det monteringsplater for frembinding slik at en kan utligne høydeforskjeller ?

Er det mulig å gå inn i skaftet på skoa og bore nytt hull i skinna bak for å kunne låse skaftet i en litt rettere posisjon ?

Synspunkter ?

Re: Urrgh !
Ling1 #58281 18/11/2012 3:52 PM
Fersking
Fersking

Slutter meg til dette spørsmålet. Har ikke noe svar, men håper at noen andre kan tilføre noe til dette. Vurderer selv anskaffelse av Plum guide eller Dynafit speed radical, og dette med "ramp angle", dvs vinkelen på skoen betyr utrolig mye. Leita litt på nett i går kveld, men det er vanskelig å finne ut noe. Anyone...?

Re: Urrgh !
Ling1 #58282 18/11/2012 6:12 PM
Ling1 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Tilbrakte lørdagskvelden ,etter innlegget,med å lete etter løsninger. Fant monteringsplater (i sett ) her : http://fixation-plum.com/en/11-accessoryRiktignok for ski over 110mm,(mine er 108)men vurderer å bestille og montere plate bare under frembinding.Fremplate er 7 mm .Forøvrig; Skookum har faktisk 2 låsehull øverst i skinna og da har jeg vinkelalternativ uansett !

Ønsker fortsatt synspunkt fra noen som virkelig kan dette !

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå