Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Skredsekk...
#57493 27/01/2012 9:19 AM
Jøkur Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Noen som har meninger om hvilken skredsekk som er best?? og hvorfor???

Re: Skredsekk...
Jøkur #57494 27/01/2012 12:06 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Det er vel fordeler og ulemper med alle skredsekker. Selv mener jeg at Snowpulse sine sekker er best. Head on top teknologi og at airbagen beskytter bryst og hodet. Jeg syns også at den er bedre å kjøre med en ABS-sekker da vekten er plassert "på skuldrene" dine. Med Snowpulse kan man kun kjøpe en størrelse, mens ABS sitt vario system lar deg bytte volum etter behov.

Jøkur #57495 27/01/2012 2:46 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Eg vurdere selv å kjøpe sekk, men siden sesongen for min del er over, blir det ikke før til neste vinter,så ser eg det litt ann på hva som skjer hos Snowpulse og ABS.

Eg har verken prøvd eller testet noen av sekkene, men min personlige preferanse etter å ha snakket med folk i butikken er ABS per tidspunkt. (det kan forandre seg fort).Med Vario systemet til ABS så har en mulighet for å velge yttersekk, som en via glidelås, fester på ABS rammen. Det eg liker med ABS sekken er at ballongene er, til det eg har forstått, lik på Powder sekken og Vario sekken.

Men dersom en skal handle Snowpulse sin sekk så må en velge R.A.S systemet for å få muligheten til å kjøpe andre sekker enn det standardmodellene til Snowpulse har å tilby. Og da er den plutselig over på en ballong som bare går opp bak hode istede for rundt som den gjør på Standarmodelen.

Når eg snakket med selgeren så skjer det veldig mye med både ABS og Snowpulse sine sekker i år, pluss at BCA og andre kommer med sine egene løsninger og løsninger basert på f.eks Snowpulse eller ABS sin ramme.

Skal en sammenligne så er sekkene ganske like, føler hvertfall eg.Poenget, uansett om en kjøper Snowpulse eller ABS, er at den skal redde deg... og eg tror begge gjør en utmerket jobb dersom en går for Snowpulse sitt Lifebag system eller ABS sin Vario/Powder versjon.

Jøkur #57496 27/01/2012 8:35 PM
Jøkur Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Har lyst på en skredsekk, men slikt vær som vi har i Tromsø har jeg ikke behov for den enda!! her er det nesten ingen snø og den som er her er hard som is! Store muligheter for at jeg venter til neste år

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå