Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Bad Gastein uke 2...noen som er der nå, har vært eller skal? Forhold? :)
#57365 01/01/2012 1:05 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hoi!

Noen som er i Bad Gastein og kan gi noe førstehånds info om forhold osv? smile

Vi reiser ned 7... Har vært i Bad Gastein i januar et par ganger tidligere med stort hell mtp snømengde og forhold, så krysser fingrene og håper det blir bra denne gangen og, selv om det virker litt tynt utifra hva jeg finner på skiinfo.no, skigastein osvosv...

Godt nyttår forresten! 

Re: Bad Gastein uke 2...noen som er der nå, har vært eller skal? Forhold? :)
duracellkanin #57366 01/01/2012 6:32 PM
Ringrev
Ringrev

Er nok best vestover i alpene.

http://www.freeride.se/blog/mikaela/

Hun her blogger titt og ofte fra Bad Gastein området.

duracellkanin #57367 01/01/2012 8:49 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Takker og bukker.. smile

Jeg har ikke så mye annet valg enn å krysse fingrene og håpe at det blir bra. smile Turen er kjøpt og betalt for lenge siden... smile

duracellkanin #57368 02/01/2012 12:26 PM
Fersking
Fersking

Godt nyttår!Ser ut som det skal komme mer snø straks; http://www.bergfex.com/sommer/badgastein/#/sommer/badgastein/wetter/

Kompisene mine svikter meg i år, så det blir ikke noe tur nedover. Så nå ble jeg misunnelig. Regner med dere skal off piste litt i Sportgastein også?

duracellkanin #57369 02/01/2012 12:35 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hadde vært bra med et eller flere skikkelige snøfall nå denne uka!! :) 

Vi har vel forberedt oss på at det blir mest bakkekjøring i og med foreløpige snøforhold, men selvfølgelig klare for litt off pist og, så to par ski pakkes i sporttuben og skredsøker og annet utstyr er klart i bagen! smile

Kjipt når det blir sesonger uten tur.. Jeg lurer i grunn på å skvise inn en tur i februar og, men det er foreløpig på ideplanet... 

duracellkanin #57370 02/01/2012 12:41 PM
Fersking
Fersking

Kikket akkurat på litt webcams (hjemme med barn, planlegging i barnehagen = stengt :)Det er jo snø på lavlandet i Bad Gastein. Jeg har hatt 2 turer ned de siste 2 åra, og da har det vært snøfritt i byene. Nå ser jeg det ligger greit med snø i Skizentrum Angertal bl.a Kikket også på webcam fra Schlossalm, der borte er det jo mange fine offpiste steder man kan leke. Hadde det mye moro der i fjor smile

duracellkanin #57371 02/01/2012 12:43 PM
Fersking
Fersking

Og hvis du ser på værlinken jeg sendte, så ser det ut til at det kommer over 60cm i nær fremtid. Værvarselet på Bergfex.com stemte veldig bra når vi var nede i mars i fjor...Så det er jo bare å krysse fingre og tær :))))

duracellkanin #57372 03/01/2012 11:50 PM
Fersking
Fersking

God tur, var der på samme tidspunkt i fjor. Vi hadde flaks, for det var kommet en meter snø uken før. Det trengtes, for temperaturen lå på ca 15+ hver dag. Bakkene stengte etterhvert utover uken, og til slutt var det ikke mulig å kjøre ned til bunn ved Bad Gastein. Heldigvis finnes Sport Gastein, så vi holdt oss stort sett der. Dagen vi dro hjem på, høljet det ned med regn, og STS pratet om å sende de nye kundene til andre anlegg i nærheten med mere snø.

Så dere får krysse det dere har, og håpe på nye snøfall smile

"Godt" å se det ikke bare er jeg som sliter med kompisgjengen. Reisefølget mitt i år valgte å kjøpe seg ny tv, et utrolig dårlig valg smile

Edit, jeg var nedover rundt 7 februar i fjor

duracellkanin #57373 04/01/2012 3:38 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Hei vi er en gjeng på fem stk som skal ned i uke 2 i bad gastein. Har fulgt med på snøforholdene der nede og det er ikke så værst der nå, så noen videor med en del fin offpist kjøring i fra desember.Og som værmeldinga sier så virker det lovende. Ses i baren.

duracellkanin #57374 04/01/2012 10:23 AM
Fersking
Fersking

Alpiner: Var der etter deg i fjor. Dro ned i slutten av feb. Første skidag var håpløs, kun flatt lys og is. Så fikk vi 30cm på slutten av dagen, det reddet hele uka. Fikk oss en skikkelig bra runde med off piste på baksiden av Sportgastein bl.a

Utover i uka hadde vi blå himmel og t-skjorte vær på kneipene i løypa.

Og en ting til alpiner, forferdelig prioriteringer av folk ikke sant? smile

Ahemp: Lykke til, måtte du få skikkelig snøvær! laugh

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå