Hør på Kongen: en RV er konge! Iallefall å ha tilgang til bil! Har ca 250 skidager i Canada, 95% i BC: Kicking har bratte fine linjer, og kan være helt fantastisk på pudderdager, men det finnes dårlige skidager i BC også! Desember pleier å være spesielt uforutsigbar, men noen av mine beste skidager var i desember 2005 i Whistler. Red Mnd kan være helt rått for artig cruising i skog, bratt skog on noen linjer, da befinner du deg ganske dypt inn i landet, og er avhengig av bil, Revelstoke er jo et godt anlegg, Lake Louise også, men jeg vender tilbake til Whistler: de to fjellene har så utrolig mange muligheter, og ja, du er laaangt ifra alene, men mulighetene, spesielt med et 15-60 min trasting fra Blackcomb Glacier, eller i de store sørlige skogsområdene, eller alle de utallige "skjulte" godsakene innimellom, er ganske unike! Til gjengjeld har jeg vært borti totalt elendige forhold i omtrent alle anlegg (utenom bra catski..! men vær obs, det koster flesk)
Men, bil/RV og fleksibilitet er uansett fantastisk med tanke på å få best mulig snø!