Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Revelstoke vs. fernie og kicking horse etc.
#57102 14/10/2011 4:28 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Vi er to stykker som skal til Canada i des/jan. I den anledning liurer vi på om det er  noen verdensvandte som noe og  dele med seg om; hvor er "snøsikkerest" er det i de ulike anleggene i den perioden? hvordan terreng det er i de ulike anleggene? anbefalninger og tips? 

Kjør debatt! 

Re: Revelstoke vs. fernie og kicking horse etc.
eirikmikael #57103 14/10/2011 9:56 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Vært i fernie , whitewater, lake Louise , sunshine vilage, kicking horse, red mountain, whistler og red mountain. I Canada er det som de fleste andre steder føret avgjør. Mine beste minner er fra kicking horse og whitewater. Fantastiske steder. Kicking horse har store områder å kjøre på hvis du er villig til å gå litt.( fete renner) . Whitewater er skogskjøring på høyt plan. (pillow ride ). Beste tips er å leie bil (eller bedre kjøpe en gammelt drog 8-900 $) kjør etter snøværet. Været veksler fort i Canada, greit å være mobil. bo på hostels så får dere fort kontakt med folk som vet hvor snøen ligger . Hør på de eldste ski bomsene, de har de beste rådene ( i whitewater er de fort i 50-60 åra)

eirikmikael #57104 15/10/2011 9:43 AM
Medlem
Medlem

Jeg er litt uenig i det KongVinter sier om vil, syntest å huske det var litt problemer å krysse grenser med kjøpt bil/forsikring osv. Men drar du til BC før du kjøper bil går det sikkert greit, men leiebil er billig og å anbefale.

Jeg har vært I kicking og Revelstoke. Begge steder er små og du kommer deg rundt i byen ved å gå, men til trekket må du ta shuttlebus eller kjøre. Skal du se noe rundt derimot må du ha bil.

Snø og forhold har jo såklart første pri, men det kan du ikke bestemme nå. Da vil jeg anbefale Revelstoke. Det er et nytt anlegg med raske heiser, fantastisk fin skogskjøring, bratt, lett å komme seg ut av "løypa" ved å gå rett opp fra øverste heis.

Skal jeg tilbake bestiller jeg rett til Revelstoke, uten tvil. Kan anbefale Monashee Motel i Revelstoke om dere vil ha et helt streit rom med dobbelseng, eller Samesun Hostel for billig varianten. Her var vi 6stk på små rom, men er vist mulig å booke litt mer privat.

eirikmikael #57105 17/10/2011 11:31 PM
Fersking
Fersking

Anbefaler deg å sjekke ut gruppa Nordic Skibums på Facebook. Der er det masse folk som skal til Canada denne sesongen, som helt sikkert kan gi deg noen tips!

eirikmikael #57106 20/10/2011 3:03 PM
Entusiast
Entusiast

Hør på Kongen: en RV er konge! Iallefall å ha tilgang til bil! Har ca 250 skidager i Canada, 95% i BC: Kicking har bratte fine linjer, og kan være helt fantastisk på pudderdager, men det finnes dårlige skidager i BC også! Desember pleier å være spesielt uforutsigbar, men noen av mine beste skidager var i desember 2005 i Whistler. Red Mnd kan være helt rått for artig cruising i skog, bratt skog on noen linjer, da befinner du deg ganske dypt inn i landet, og er avhengig av bil, Revelstoke er jo et godt anlegg, Lake Louise også, men jeg vender tilbake til Whistler: de to fjellene har så utrolig mange muligheter, og ja, du er laaangt ifra alene, men mulighetene, spesielt med et 15-60 min trasting fra Blackcomb Glacier, eller i de store sørlige skogsområdene, eller alle de utallige "skjulte" godsakene innimellom, er ganske unike! Til gjengjeld har jeg vært borti totalt elendige forhold i omtrent alle anlegg (utenom bra catski..! men vær obs, det koster flesk)

Men, bil/RV og fleksibilitet er uansett fantastisk med tanke på å få best mulig snø!