Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Andre en meg som savner den gamle FF siden?
#56869 23/06/2011 11:27 PM
Medlem
OP Offline
Medlem

Jeg vet det ikke er mulig å logge, men jeg er ganske sikker på at om noen hadde sett min statestikk (hjemme, jobb og mobil) hadde de sett jeg var på friflyt.no og forumet 3-4 ganger om dagen.

Etter den nye siden kom er jeg kanskje 3-4 ganger om uken, og knapt innom forumet...

Det gamle siden var enkel og utdatert, mangler funksjonalitet osv osv... Men denne nye er bare rotete... Ja, den har mer funksjonalitet men det ser rett og slett dårlig ut...

Jeg vet Friflyt.no sitter på statestikk over alle klikk osv., hadde vært interesant å sammenligne antall daglige klikk før og etter ny side...

Synd det ikke ble bedre en dette, norges ledende magasin og nettsted for fettt friluftsliv fortjener mye bedre...

Re: Andre en meg som savner den gamle FF siden?
Discoking #56870 24/06/2011 10:22 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Nja ikke helt enig, men alt er ikke perfekt heller.

Like den nye siden veldig godt og den fin og se på, et etterlengtet ansiktsløft.LIker at forsiden presenterer litt av alt.. men skulle gjerne likt at når en trykte på f.eks Nyheter så var det faktisk bare nyheter som kom opp. Litt dumt med den Siste Aktive på forsiden som lager et stort hvitt hull på siden.

Forumet har vel vært preget av lite aktivitet siden det har vært så mye feil i forumet. Tråder som har blitt plassert helt på feile steder. Mye av FriFlyt siden er forumet. Nå er ikke eg en person med mye på hjerte når det gjelder å snakke, men eg liker å lese og følge med på forumet, så eg har vel ikke vært den beste bidragsyteren når det gjelder forumet. Det som eg har bitt meg merke i også er at funksjonalitet som var tilgjengelig for alle tidligere på forumet, f.eks de siste trådene, er blitt kun tilgjengelig for folk som logger inn. Når en sitter på mobiler så er det ikke alltid en gidder å logge inn. Og da blir det vanskelig å sjekke forumet når en sitter på bussen eller hvor enn en er i verden.

Bruktmarkedet som eg liker å følge med på, savner eg forøvrig en måte å få listet det siste som har kommet inn i alle kategoriene, nå blir den siste annonsen i den kategorien vist på forsiden for bruktmarkedet. Ser det er en siste 10 fra bruktmarkedet.

Ser vi forsatt har muligheten til å blogge og legge ut bildeserier, men hvordan finner vi brukernes blogginnslag/video/bildeserier? Eller er det bare ting som er tilgjengelig for redaksjonen?

Men eg er posetiv og mener siden er bedre og har enda større potensiale i dag enn gamle versjonen.

Keep up the good work

Discoking #56871 25/06/2011 9:14 PM
Entusiast
Entusiast

Liker nesten alt det nye på fri flyt, men likte ikke forumet, syntes det ble alt for rotete, og er drit de ikke kan ha underkategoriene lenger, blir mye rot når både : Telemark, jibbing og freeride skal skrive på det samme forumet. og jeg merker selv at jeg ikke alltid gidder og logge inn og søke rundt på forumet etter den nye oppdateringen kom, som jeg pleide og gjøre før 

Discoking #56872 27/06/2011 8:38 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Like den nye siden veldig godt og den fin og se på, et etterlengtet ansiktsløft.LIker at forsiden presenterer litt av alt.. men skulle gjerne likt at når en trykte på f.eks Nyheter så var det faktisk bare nyheter som kom opp. Litt dumt med den Siste Aktive på forsiden som lager et stort hvitt hull på siden.

Forumet har vel vært preget av lite aktivitet siden det har vært så mye feil i forumet. Tråder som har blitt plassert helt på feile steder. Mye av FriFlyt siden er forumet. Nå er ikke eg en person med mye på hjerte når det gjelder å snakke, men eg liker å lese og følge med på forumet, så eg har vel ikke vært den beste bidragsyteren når det gjelder forumet. Det som eg har bitt meg merke i også er at funksjonalitet som var tilgjengelig for alle tidligere på forumet, f.eks de siste trådene, er blitt kun tilgjengelig for folk som logger inn. Når en sitter på mobiler så er det ikke alltid en gidder å logge inn. Og da blir det vanskelig å sjekke forumet når en sitter på bussen eller hvor enn en er i verden.

Bruktmarkedet som eg liker å følge med på, savner eg forøvrig en måte å få listet det siste som har kommet inn i alle kategoriene, nå blir den siste annonsen i den kategorien vist på forsiden for bruktmarkedet. Ser det er en siste 10 fra bruktmarkedet.

Ser vi forsatt har muligheten til å blogge og legge ut bildeserier, men hvordan finner vi brukernes blogginnslag/video/bildeserier? Eller er det bare ting som er tilgjengelig for redaksjonen?

Men eg er posetiv og mener siden er bedre og har enda større potensiale i dag enn gamle versjonen.

Keep up the good work

Mye bra her spydx. At siste trådene på forumet kun er tilgjengelig for innloggede brukere er en glipp. Det fikses!

Til Discoking, spydx, bonna1994: Andre punkter noteres og vurderes fortløpende. Jeg kommer tilbake med fler utfyllende svar senere i dag eller i morgen.

Discoking #56873 27/06/2011 10:32 AM
Medlem
Medlem

Synd det ikke ble bedre en dette, norges ledende magasin og nettsted for fettt friluftsliv fortjener mye bedre...

Takk for innspill. For oss som jobber med dette er det ikke snakk om hvordan friflyt.no "ble", men hvordan vi kan utvikle siden videre. I første omgang er det snakk om å få alt til å funke som det skal. Trafikktallene viser viser vekst på nyhetsartikler og denslags, men tilbakegang på forumet. Vi håper og tror at at det bedrer seg nå som skiforumet er tilbake.

Discoking #56874 29/06/2011 12:04 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Det gamle siden var enkel og utdatert, mangler funksjonalitet osv osv... Men denne nye er bare rotete... Ja, den har mer funksjonalitet men det ser rett og slett dårlig ut...

Vi ønsker selvfølgelig ikke å se dårlige ut, men som Erlend påpeker er siden endelig kommet på et nivå hvor vi har bedre mulighet for å utvikle den videre. At den er rotete tar vi selvfølgelig til etterretning og tar gjerne imot forslag til hvordan vi kan unngå dette.

Keep up the good work

Siste aktive tar hensyn til om brukeren har profil-bilde. Skal vurdere å legge inn et dummy-bilde for å unngå for mye luft når flere ikke har profil-bilde.

Siste tråder har nå blitt tilgjengelig for alle.

Bruktmarkedet skal få en visning hvor siste annonser vises uavhengig av kategori. Det er et bra forslag som vi har fått fra flere.

Bloggene skal synliggjøres mye bedre, og har som en del annet blitt skyvet litt til side pga forum-problemene vi hadde.

Flott at du ser potensialet og takk!

Liker nesten alt det nye på fri flyt, men likte ikke forumet, syntes det ble alt for rotete, og er drit de ikke kan ha underkategoriene lenger, blir mye rot når både : Telemark, jibbing og freeride skal skrive på det samme forumet. og jeg merker selv at jeg ikke alltid gidder og logge inn og søke rundt på forumet etter den nye oppdateringen kom, som jeg pleide og gjøre før

Underforum på f.eks ski vurderer vi fortløpende. Søkefunksjonaliteten har blitt betraktelig bedre nå så det å finne gamle forum-tråder bør være enklere enn før.

-Jon Arvid

Discoking #56875 01/07/2011 8:54 AM
JLB Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Fikk ikke aktivert kontoen min, og ser bl.a. at mine foruminlegg er borte (kanskje like greit? :-)...). Ser litt snodig ut i tidligere forumdiskusjoner dog, når endel replikker mangler.

Ellers venner man seg vel til nye nettsider etter en tid, og jeg regner med at FF-redaksjonen jobber kontinuerlig med utvikling av siden

Hilsen trofast abonnement ?

Discoking #56876 17/08/2011 8:47 AM
Medlem
Medlem

jeg la nettopp inn en tråd under "ski" om dette (så ikke denne tråden) .. savner også den gamle siden.. jibbere på 15 år har totalt tatt over forumet. Det er vel kanskje en naturligutvikling om de er mer aktive enn andre brukere etc men som gubbefreerider/topptursentusiast er friflyt forumet nå uaktuelt for min del. synd siden det er fint med et norskt forum for freeride og topptur og det er jo en stor del av innholdet i papirutgaven.

Discoking #56877 21/08/2011 5:01 PM
Fersking
Fersking

Velkommen til  www.ecshox.com, 100% autentisk Nike Shox sko, lagre uo til 50-80% rabatt, gratis frakt,paypal & credit card patment,100% safe trade!3-5 dager ankomst;Billig nike shox sko sko og Nike Free Run sko? www.ecshox.comGratis frakt, betalings sikkerhet!Norge Nike Shox nettbutikk;? www.ecshox.comNye Nike Shox sko og Nike Free Run Sko Dette Er Den Beste Gaven

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå