Skal vel ikke si noe om at jeg har noen fasit,men kjører selv en 2001 modell Toyota HiAce. 3 seter kort versjon med Diesel motor.

For meg en denne bilen ideel på alle måter. I jobben er det gunstig med tanke på mye verktøy plass og god laste plass på taket til materialer og gromt hengerfeste av topp kvalitet.

Har bygget opp et ekstra gulv bak i bilen så jeg får store tunge verktøy under og satt opp en ekstra vegg hvor jeg har skrudd opp kroker til rengtøy,skjøteledninger osv. Når jeg er ute på ski eller ferie går all bagasje under ekstra gulvet også ski. Oppe på gulvet legger jeg en madrass som jeg kan sove på. Til sommeren skal jeg etter isolere gulvet i fører hytta og veggene bak sette inn strøm uttak med to ekstra batterier pluss mulighet for å kobble på vanlig strøm om det er tilgjengelig eventuelt et lite agregat. Lys i taket skal også fikses. Du får denne bilen også i lang versjon,men ikke noe man må ha da den i kort versjon er nesten 2,5m bak i laste rommet. I sommer sov vi 4 stk bak der som en nød løsning og det fungerte fett! Nå som ekstra veggen er borte er det senge plass til tre.

Du har jo Wolksvagen sin Caravelle som man kan gjøre det samme med finnes også andre varianter,men for meg funker den bilen utmerket!!! laugh

Etter å ha eid den i snart ett år er jeg strålende fornøyd!! Fordelen med Toyota er drift sikkerheten. Ikke noe krøll med de bilene dere så lenge man bytter oljer og filter en gang i blandt!!