Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Blinkende reklamer, aaaarrrgh!
#55859 31/12/2008 1:00 PM
Hysa Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev

Forbaska irriterende med blinkende reklamer når en leser i forumet!! Noen som er enig? Salamon reklamen for eks.

Re: Blinkende reklamer, aaaarrrgh!
Hysa #55860 31/12/2008 3:38 PM
Entusiast
Entusiast

Firefox med addons for blokkering av flash og reklame er løsninga du leter etter.

Hysa #55861 31/12/2008 5:18 PM
Fersking
Fersking

Reklame kan ofte være et støymoment som ikke alltid er like populært, uansett medie. Fri Flyt og friflyt.no er avhengige av denne reklamen for at vi hele tiden kan gi dere de beste artiklene, de beste bildene og alt annet vi ski- og brettkjørere har interesse for, sommer som vinter. Den reklamen dere finner på siden er relevant informasjon for de fleste her inne på forumet enten det er ski, brett, telt, reiser, kurs, kameraer eller nettbutikker som selger det stæsjet vi vil ha.

Vi kommer ikke til å kutte markedføringsplassene i 2009, men vi skal jobbe enda hardere for at den reklamen som er på siden skal gi en nytteverdi for dere brukere. Vi kommer til å legge vekt på konkurranser, produktinformasjon knyttet opp mot de forskjellige årstidene og samarbeide med de beste nettbutikkene i landet som kan tilby dere alt dere trenger til å ha det gøy på fjellet.

Men kom gjerne med konstruktive innspill, det setter vi pris på. Ha en knall nyttårs-feiring!

//Henrik

Hysa #55862 31/12/2008 5:46 PM
Avhengig
Avhengig

Eg er fullt klar over at reklame er eit nødvendig «onde», og eg fjerna nyleg blokkeringa av alle reklamane her, fordi eg faktisk fekk litt dårleg samvit.

Men, det som vert klaga på her er korkje innhaldet i reklamane eller at det er reklame her -- det er forma til reklamen. Store, blinkande flash-reklamar er, for meg iallfall, hovudgrunnen til irritasjon.

Eit skrekkeksempel er reklamane for Megapark, som eg reknar med de er iallfall delvis ansvarleg for sjølv; ein stor, rosa boks med blinkande tekst og ein roterande skikøyrar. Dropp animasjonar og blinkande tekst, so vert det straks meir behageleg å vere på sida.

Ja du skal få et konstruktivt innspill Henrik Breuer
Hysa #55863 02/01/2009 11:11 AM
Ivrig
Ivrig

Før nåværende TV2-sjef skulle begynne i stillingen satte han seg på en stol midt i en gågate for å motta tips fra publikum. Der dukket det opp en mann som sa akkurat det mange av oss mener. Skru ikke opp lyden når det kommer reklame da dette kun er et irritasjonsmoment! TV2-sjefen hørte det men kjente ikke til problemet. Tror dere det ble noen endring? Nei!

Dere i Fri Flyt og friflyt.no kjenner nå godt til problemstillingen forumtråden tar opp! Og; jeg vil absolutt anbefale dere å tenke over problemstillingen. Dere ønsker vel ikke irriterte lesere av friflyt.no på bekostning av noen få irriterende reklamer?

Tillegg, mer for egen del:

Dere hadde for en tid siden en reklame som ga meg nærmest sjokk noen ganger når musepekeren passerte en reklame. Dette klagde jeg på men måtte til slutt lære meg å ?kjøre utenom? reklamen. Det ble gitt råd på Forumet hvordan unngå denne reklamen noe jeg ikke benyttet meg av da det kun var hos dere på denne ene reklamen det var noe problem.

Nå skal det sies at jeg muligens ble plaget mer enn de fleste grunnet stasjonær maskin med veldig gode høyttalere inkl veldig god bassgjengivelse. Jeg antar veldig mange i dag benytter bærbar maskin og derfor ikke kobler til gode høyttalere hver gang.

Hysa #55864 02/01/2009 11:19 AM
Ivrig
Ivrig

Ref: "Tillegg, mer for egen del":

Glemte å nevne at jeg veldig ofte hører på radio eller spiller musikk via PC'n mens jeg er på Internet.

Siden jeg først er igang
Hysa #55865 02/01/2009 12:47 PM
Ivrig
Ivrig

Jeg "tenner" mest på reklamer som er enkle å lese og ikke "fancy" :winkMen så tenner jeg kun på damer også da, noe ikke alle menn gjør :grin

Reklame
Hysa #55866 02/01/2009 1:01 PM
Avhengig
Avhengig

Jeg er personlig ikke veldig plaget av blinkende flash-reklamer, men ser problemet.

Og det er vel ikke akkurat reklamen i seg selv som klages på i denne tråden. Det er HVORDAN reklamen presenteres som er problemstillingen.

Hvis mange tv-reklamer plutselig skulle blitt presentert med pulserende strobelys-effekt (som er et helvete for folk som lider av div. sykdommer, eks. epilepsi og migrene) så ville reaksjonene fra publikum kommet ganske fort.

Og i et slik tilfelle ville nok reaksjonene ikke hatt så mye å gjøre med at shampoo-reklamer er irriterende, men heller at de ser ut som lysshowet på et rave-party.

:cool

At reklame ofte er nødvendig for finansiering, er noe folk er inneforstått med, og godtar. Men må den leveres i et slitsomt format?

Som eksempelet til Animal: reklamer som aktiveres når muspekeren passerer over, gjerne med massiv lyd! Jeg har ikke opplevd slik reklame her, men på andre nettsteder. Og de gjør meg SERIØST irritert! Jeg har ofte greit med volum på mine surround-høytalere, og med slike plutselig aktiverte reklamer med høy lyd, så hopper man jo for pokker i stolen.

Hysa #55867 02/01/2009 1:10 PM
Ivrig
Ivrig

Jeg er ikke flink til å uttrykke meg, men i setningen "Og det er vel ikke akkurat reklamen i seg selv som klages på i denne tråden. Det er HVORDAN reklamen presenteres som er problemstillingen." skriver du "tb77" noe av det jeg også mener men ikke greide å uttrykke.

Hehe
Hysa #55868 02/01/2009 1:20 PM
Ivrig
Ivrig

http://www.friflyt.no/index.php?pagenr=32&threadnr=192397

Som dere ser ble jeg "litt" forbannet, men tror det hjalp :grin

Innpakning
Hysa #55869 02/01/2009 1:28 PM
Avhengig
Avhengig

Sitat Animal:Jeg "tenner" mest på reklamer som er enkle å lese og ikke "fancy" :winkMen så tenner jeg kun på damer også da, noe ikke alle menn gjør :grin

Det jeg tolker, er at du foretrekker det enkelt og greit, uten mye fancy innpakning.

Slik liker jeg det også, både hva angår reklamer OG damer!

Så, jo mindre innpakning (som i klær) på jentene, jo bedre er det!

(Ja, litt off-topic...men ikke veldig. Jeg mener, det kan aldri bli HELT feil å snakke om lettkledde jenter!)

:grin

Slipp det løs!
Hysa #55870 02/01/2009 1:32 PM
Avhengig
Avhengig

Sitat Animal:http://www.friflyt.no/index.php?pagenr=32&threadnr=192397Som dere ser ble jeg "litt" forbannet, men tror det hjalp :grin

Ha ha

Godt det er andre med temperament også!

:grin

For øvrig forståelig! Jeg husker reklamen det ble snakket om.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå