Jeg er veldig for at brukt utstyr skal få forlenget sin brukstid gjennom videresalg når den som har hatt det av en eller annen grunn vil bytte det ut. Det er blant annet å se som et lite tiltak mot bruk og kast samfunnet. Men man må som selger, mener jeg, ikke tenke at dette skal jeg ha så mye som mulig for sånn at jeg sitter igjen med mest mulig. Man må finne en rimelig pris, for selv om jeg ikke synes det blir heeelt rett å si at man "tjener" penger på å selge utstyret sitt, så må man ikke glemme at man selger utstyr man faktisk har brukt. Utstyret er dermed ikke nytt, og den som kjøper det får også med de bakdeler det måtte medføre. Men hva som så er rimelig pris er jo ikke alltid så lett å si. Blant annet spiller som sagt det faktum at man som bruktselger konkurrerer med salg på butikker (for de bruker jo også å ha slag på "gammelt" utstyr) og utenlandske nettbutikker m.m. Det går jo blant annet på å faktisk få det solgt, og også, mener jeg, å være rimelig i den forstand at man burde ta det med i bterakningen at man ikke kan tilby alle de rettigheter og reklamesjonsretter m.m som en butikk kan. Brukt utstyr er brukt utstyr, t.o.m om det ikke har blitt brukt, hvis man skjønte den.:winkJeg har selv en gang opplevd å sett på en bruktbil å på spørsmål om hav han skulle ha for den sa han: "vel jeg gav 15000 for selv, så da må jeg vel ha en 16-17000" ja, for han ville jo ikke selge med tap...