Jeg kikker innom markedet her av og til for å se om det er noen gode kjøp...men det virker å være langt imellom, og de beste kjøpene blir borte på veldig kort tid.
Midt imellom finnes det en del ok tilbud, brukte ski til ok priser.
I den andre enden av skalaen finnes de 'gode tilbudene'. For eksempel, plukket fra dagens annonser:
Stockli Stormrider DP, nye, 6200.Fra TP koster denne skia 5516 inkludert frakt og norsk moms.
Völkl Mantra, med eller uten binding. 5000 uten, 6000 med.Fra TP og Conrad koster denne 35-3600 uten binding, med tilsvarende binding kommer du opp på 5000-5200 avhenging av butikk.
Dette er ikke enestående eksempler, og heller ikke de verste prisen jeg har sett.
Ok, sammenlignet med norsk butikkpris så er det ok tilbud (men hvor mange her kjøper utstyr i butikk til veil. pris?). Sammenlignet med priser for utenlandske nettbutikker holder det ikke mål. Jeg ler når jeg ser 'nytt kostet dette utstyret 11000' som salgsargument!
Jeg håper de som er her på ff er informerte nok til å avsløre disse 'gode' prisene! Og er du i tvil, spør på forum, det er nok av folk med kunnskap her som kan fortelle deg hva skia egentlig er verdt.