Født i Larvik, studert i Nordfjord, Bergen og Volda/Ørsta, bodd og jobba på Lillehammer, LEVER NÅ I HEMSEDAL!

Vel, glem Larvik...

NORDFJORD har alt innen natur; fjord, bre, fjell, elv, skog, vatn og "vidde", men mangler kanskje de helt store tilbuda på fritida. Nordfjordeid er i så fall mer fristende enn "hølet" Førde. Men bygdeglade ungpiker vil kanskje trives på f.eks. Sandane eller i Stryn?

SUNNMØRE skinner, det vet vi jo alle, og i Volda er det jo en del stdenter som får ting til å skje. Hadde mitt desidert beste år der (kanskje noe med at jeg var ung og yr...?). Ålesund er et alternativ om mer byaktig atmosfære er ønskelig, men lenger til gode toppturmuligheter, og noe våtere klima?

Etter et år i kontrastenes fylke, var det nedtur (bokstavelig talt) å flytte til LILLEHAMER: myke, halverotiske åser som er kasta vilkårlig ut i landskapet... Kalde vintre, men begrensa med nedbør. Byen, derimot, er lovende for kulturelt og sosialt liv.

Så bor jeg altså i HEMSEDAL, og har gjort det de siste 5 åra. Hvofor? Vel, du har antagelig vært her? Det eneste vi ikke kan tilby HER, er breturer, ellers er det, som noen har nevnt før meg, ubegrensa med friluftsmuligheter. Tror ikke det ble nevnt fisking, stisykling, riding, golf eller padling, men deter det altså også mulig å gjøre her uten å måtte reise mer enn maks 30-40 min i bil.Det er relativt dyrt å bo på sesong, men mange leier helst ut til fastboende, og da er det i alle fall billigere enn å bo i Oslo! Vi ha dessuten BREDBÅND (...!), og en av de billigste strømleverandørene i landet! Ellers kan jeg jo nevne at det er mange innflyttere imellom 25 og 35 som ikke er etablerte med familie, hus og hund, og som helst vil ut og leke!

Om du tenker nærmere på Hemsedal, skriv i gjesteboka mi på: leug & mjuk, og spør! Jeg er blitt oppriktig glad i bygda og dalen, og hjelper deg gjerne!

Lykke til!