Afterski musikk?
|
Nytt medlem
|
OP
Nytt medlem
Hei, kan noen hjelpe meg angående afterski musikk, jeg har glemt hva all musikk heter :razz (fylla?) men husker at man har digget noe grenseløst endel av musikken...:grin, hjeeeeeelp meg å ramse opp noen digge låter...navn og gruppe please :cool
|
|
|
 Kanskje du er en av det som...
|
Ringrev
|
Ringrev
..tar heeelt av når Macarena, Vi drar til fjällen, Life is life, Las Ketchup og The final countdown runger i høyttalerne?
|
|
|
 Re: Afterski musikk?
|
Medlem
|
Medlem
Og er skikkelig gæærn og kaster øl og i det hele tatt, hehe? "Living on a prayer" med Bon Jovi og "Paradise City" med Guns`n er vel gode og gamle slagere? Selv liker jeg best å dunen på hytta etter to pils på afterski, men sånn er det med oss 30+ played out old geezeers, hehe.
|
|
|
 Kjør en god gammel Magnum, Blackfot eller Black Sabbath
|
Ivrig
|
Ivrig
og skru opp volumet for hver runde:cool Hilsen gamling:cool
|
|
|
 Rock'n Roll Fiskeboll
|
Ringrev
|
Ringrev
:grin Når det kommer god gammal rock àlu Guns'n, Ac/Dc, Metallica, Sabbath, Maiden, Judas Priest og, og.. Ja dæven, den lista kan bli lang..Og Billy Idol digger vel de fleste!? Men da våkner det gamle villdyret i meg også. Kanskje jeg tilter helt og senker en Jäger i ølglasset. DA er det partaaai! Woohooo!!
|
|
|
|
Nytt medlem
|
OP
Nytt medlem
Hallå, takker for svar, har alle de, trenger mere :-)
|
|
|
|
|
|
 Deep Purple - Made in Japan
|
Ivrig
|
Ivrig
Kjører du originalene fra dette albumet med "Child in time" og "Lazy" har du 23 min med herlig musikk og kan bare starte dem på nytt:)
|
|
|
|
Nytt medlem
|
OP
Nytt medlem
Kjempebra, digger musikken dere har kommet med forslag til...:wink
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
ACDC er jo konge da.. husker ikke artisten, men tror sangen het freeride :grin
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
CDen Absolut Afterski har en fin mix. Danner ihvertfall en plattform, hehe. Ellers så kan vel nesten alt spilles så lenge man kan danse i Scarpa T2 med goggles på og øl i hanske :wink
|
|
|
 Olaf Henning
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Cowboy und Indianer av Olaf Henning var en slager i Østerrike i fjor. Sniker seg innpå deg og det ender opp med at du sitter der og gjør bevegelser sammen med de fulle tyskerne.  Film av en tulling som gjør bevegelsene: http://www.youtube.com/watch?v=JMcnTIpi6Ew
|
|
|
 800 grader
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
med ebba grøn.. når man kommer til raai raaaaai rr raaaaaai rai rai refrenget med turistans klaga av cornelius wresvijk blir det fart i åre ihvertfall!!
|
|
|
|
|
|
 Dra rett på hytta
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
..etter du er ferdig med å kjøre. Sett på no Erik Bye og lag deg litt mat.Ta en skikkelig knert og en øl. Legg deg.
|
|
|
 Men "Gammel-Erik" da
|
Ivrig
|
Ivrig
Skal man sette på Erik Bye må man jo ta minst een skikkelig knert først :cool
|
|
|
 Heino!
|
Ringrev
|
Ringrev
Karamba, Karacho, Ein Whisky..! Rocker villt! :twisted http://youtube.com/watch?v=kM-v5ShRyUo Ellers er schlägerne til Herb Alpert på full guffe alltid en suksess når man skal få opp stemningen.Spanish Flea og Tijuana Taxi har nok de fleste hørt!?
|
|
|
 .....
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Sitat Animal:Skal man sette på Erik Bye må man jo ta minst een skikkelig knert først :cool Slappa,mann. Du kommer dit :wink
|
|
|
 Dere må ikke glemme
|
Medlem
|
Medlem
Alice Coopers Poison er en god gammel afteski slager, Men det finnes ingen låt jeg så udelt forbinder med afterski som "Life is Life" av den australske gruppa Opus (skikkelig one hit wonder). Australske midnight oil har vel også et skikkelig afterskilokomotiv av en låt, "beds are burning" Pussig at australske låter blir afterski slagere her på berget! Billy Idol er nevnt tidligere, white wedding = bånn gass på bordet.
|
|
|
 Det meste blir god afterskimusikk utover kvelden, men...
|
Medlem
|
Medlem
Har man en gang vært i Østerrike så er det visse banale låter som fester seg litt for godt... Men de egner seg heldigvis kun "live"Cowboy und Indianer er en av de ja...:grin
|
|
|
|
|
|
 noen som husker
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
var i trysil påsken 2006 og er en sang som har brent seg fast, eller ikke en sang, men ordene "anton anton ja" noen som har hørt denne eller aner hva jeg snakker om?
|
|
|
 ahh.
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
etter noen minutter søking fant jeg ut at sangen het Anton aus Tirol og ikke var inærheten så fengene som jeg huska det.. *alkohol*
|
|
|
 største hitten i Østerrike i fjor
|
Fersking
|
Fersking
Var vel Viva Colonia med die Hõhner, i år er det vel Axel Fischer med Der Eskimo tanzt, tyskerne har en spesielt sans for musikk
|
|
|
 mye...
|
Fersking
|
Fersking
...bra her, AC\DC-thunderstruck, rage against the machine - killing in the name, The Trashmen - surfin' bird..the list goes on...og er man full nok er Anton aus Tyrol aldri feil heller...guilty pleasures are the best ones..
|
|
|
 forskjell østerriksk - tysk
|
Fersking
|
Fersking
ingen som har nevnt summer of 69 - skjønner at det kanskje blir litt feil for after SKI, men den hører til. ei fra østerrike VET sånt :grin ble litt fornærmet der jeg leste følgende: Sitat jcw:Var vel Viva Colonia med die Hõhner, i år er det vel Axel Fischer med Der Eskimo tanzt, tyskerne har en spesielt sans for musikk ... som hadde tittelen "største hitten i Østerrike i fjor" = Østerrikere er IKKE tyske :frown Det kan sammenliknes med norske som blir kalt svensk :wink cowboy und indianer; schni schna schnappi, das kleine krokodil; life is life; schifoahrn. Anton aus Tirol er alltid en gjenganger...
|
|
|
 hmmm
|
Fersking
|
Fersking
Jeg skjønner du vet hvor Die Höhner kommer fra og hva egentlig Viva Colonia betyr? Jeg har forsåvidt hatt O-fag på skolen selv:twisted
|
|
|
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
MICKEY AVALON - MR. RIGHT den slår alltid godt ann! tidenes låt :wink
|
|
|
 Gjendines bådnlåt, Edvard Grieg, Opus 66
|
Ivrig
|
Ivrig
Da får dere sove så godt så  Har anbefalt denne før. Er det noen som har prøvd :cool
|
|
|
 Afterski i østerike
|
Fersking
|
Fersking
er tilbake fra Kuhstalle i Ischgl for litt over en uke siden. Der gikk d i Cowboy und Indianer og Hey, Wir Woll'n Die Eisbären Seh'n. Teknoversjonen av Sweet home alabama var også en klassikker!Skapte bra trøkk der nede, men ikke helt d samme når jeg hører den i edru tilstand her hjemme 
|
|
|
 mer musikk?
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
trenger du flere tips, kan du sende meg en mail....det er nemlig jeg som er dj på laaven i trysil. og det har jeg vært de siste 6 årene, så har du hørt den på laaven er det nok jeg som har spillt den...
|
|
|
|
|