Jeg har til dags dato aldri opplevd at innsmelting av p-tex har gitt samme styrke som selve sålen, selv om denne også består av p-tex. Dette er uavhengig av om jeg selv, andre amatører eller skiforretning har utført dette. Med skiforretning mener jeg en forretning som til og med tar seg av slipingen og struktursettingen av O. E. Bjørndalen sine ski.
Det er her, for meg, kun snakk om sintret såle og rensing med aceton eller utskjæring med totalt ren linoleumskniv. Tviler på om dette med sintret såle har noen betydning for holdbarheten.
Til "Jonathan" "Fyll kun litt av gangen og la det tørke helt før du legger neste lag". Hvorfor bør det tørke helt før neste lag? Jeg har foreløpig større tro på at det er fordel at det smeltes sammen oppvarmet.
Det er også nevnt i svarene at Epoxy gir dårligere glid da den ikke tar opp voksen. Dette er jeg helt enig i, men dette gjelder jo skader gjennom sålen. Det viktigste er da ikke gliden, men å unngå fuktighet til kjernen. Har dere tenkt over hvor stort skadestedet må være for å dekke 1 promille av hele sålen? Glideffekten har etter min mening, ved en skade som utgjør kun 1 promille av sålen, ikke engang betydning for racingalpinister.