Nå begynner jeg å bli ganske lei av alle disse som vil ha oss til å kjøpe på den lokale sportsbutikken uten å i det hele tatt virke som om de reflekterer noe som helst over hva da denne forherligete "lokal-sjappa" må levere.
Tidligere i år hadde jeg planlagt å kjøpe meg nye ski, bindinger og boots. Jeg var svært usikker på hva slags ski jeg skulle ha og tenkte å gå på en vel rennomert sportsbutikk i Oslo for å få hjelp. I utgangspunktet har jeg alltid vært veldig positivt innstilt til at jeg er villig til å betale noe mer penger for å få kompetanse, godt utvalg, service, enklere garanti, personlig og hyggelig betjening osv osv. DA er det greit å bruke mer penger.
Skuffelsen er da stor når jeg går på denne sjappa. Hvor jeg forvørig tidliger har kjøpt mye og fått suveren service. Ila 3-4 turer dit for å titte på og diskutere stasj har jeg blitt utrolig skuffet. For det første så må de ha bommet fullstendig på bestillingen iår. Jeg begynte å titte i midten av januar og allerede da begynte det å bli skikkelig tynt mellom alternativene. Når jeg da i tilegg får en sur type som sier noe sånn som at "jo bredere ski, jo bedre flyter de"... DET var nivået av hjelp jeg fikk og nivået av kompetanse han kunne bidra med. Angående boots så hadde de 1 støveltype som var stivere enn 100 i index i min størrelse (ca 45)...
Hvis de ikke klarer å levere på noe som helst utover at det muligens er enklere å få hjelp hvis noe går istykker så tar jeg sjangsen på å kjøpe på nett. Det er omtrent halvpris så da kan jeg heller kjøpe to par hvis jeg ikke får garantien jeg føler jeg trenger...
Som sagt: Jeg legger gjerne igjen penger i butikkene, men da må den personlige servicen virkelig være noe det er verdt å betale for. Det må være kompetente personer som virkelig gir det lille ekstra for at jeg skal gå ut som en fornøyd kunde. Hvis ikke det skjer så tar jeg penga mine å går til sport-conrad eksempelvis (noe som skjedde iår).