Kjører nå en Audi A4 1,9 tdi quattro som går på 0,6 l/mil på blanda kjøring. Men blir diesela like dyr som bensina kommer jeg til å kjøpe en porsche 911 fordi jeg sparer årsavgiften og det den bruker mer i drivstoff kan jeg ta ut i kjøreglede. Og med den kjøre gleden jeg da får kommer jeg til å kjøre mer. Nå er bilen så kjip at jeg ikke gidder å kjøre mer enn det jeg må. Må jo kjøre endel siden jeg ikke bor på den tetteste delen av Østlandet. Buss er jo ikke akkurat et alternativ.
Den dagen vi får biler som går på saltvann og renser det til ferskvann kommer vi til å betale avgifter til den norske stat som er skyhøye for saltvann. Disse avgiftene må dekke dagens avgifter på drivstoff pluss norges årlige inntekt grunnet eksport av olje. Dette for at ikke statens inntekter skal synke.
Kjøper vi en bil nesten ingen andre har tjener ikke staten noe særlig på det og de gidder ikke øke avgiftene.
Grunnen til at diesel avgiftene går opp er at etter mange bytta ut bensin bilen til diesel fikk staten inn mindre penger.
Ha en fin dag.
Ps. Hvis en snørik vinter som dette er resultatet av global oppvarming oppfordrer jeg alle til å kjøre så mye bil og forurense så mye som mulig =;-)