Sitat FreeSkier:Ser ivertfall et par uærlige sjeler jeg ikke skal kjøpe noe av i denne forum-diskusjonen...
Følte meg litt truffet her, hehe. Er veldig greit når den personen som sier "kjøper!" faktisk har bestemt seg for å kjøpe og har penger klare. Da er saken veldig grei - da regner man varen for solgt.
Når saken ikke er så svart/hvit har kjøperen a)ikke helt bestemt seg for at den tingen du/jeg selger er den hun/han skal ha, eller b)ikke penger klare på det nåværende tidspunkt. Ved pågang vil det første tilfellet nedprioriteres ved nøling. Selger sier da fra til nøleren. Ved det andre tilfellet er dette totalt opp til selgeren og hva denne blir enig med kjøper om.
Ikke akkurat lover og regler, men en slags etikk man kan følge om man har lyst. Til syvende og sist er det selger som bestemmer i hvilken rekkefølge denne vil prioritere en kjøper.
For min egen del pleier jeg å gi bort- eller selge møkkbillig til kompiser ting jeg ikke bruker fryktelig mye, synes det blir slitsomt å drive med konto/porto/postkontor og det der, så du skal ikke være altfor redd for at jeg prøver å selge noe her.