Jeg har lagt merke til at fortiden foregår det veldig lite på forumet. Samtidig mener jeg min overskrift på denne tråden er såpass grei at det er enkelt å hoppe over den dersom emnet ikke er interessant. Jeg tillater meg derfor å kverulere litt sammen med ?Captain ?Slow Motion??. Jeg er selvsagt klar for kritikk vedrørende min avgjørelse og ja; jeg tåler kritikk!:
1) Jeg har valgt å være totalt ærlig.
2) Jeg tar meg ikke nær av om noen synes jeg er naiv.
3) Jeg tar meg ikke nær av om noen synes jeg her går litt langt med kveruleringen her.
4) Jeg synes ?Captain ?Slow Motion? her er belærende om noe han tydeligvis har liten peiling på, ev er kynisk eller/og at han muligens mangler empati (mener her for ev 2. ev 3. kjøper osv.).
Noen egne erfaringer vedrørende salg:
1) Det er, for meg, alltid opp til kjøper hvordan levering og oppgjør utføres dersom jeg har navn og gjerne telefonnummer til vedkommende. Jeg stoler alltid på personer som ikke bare har et kallenavn. Jeg respekterer samtidig at andre som ikke kjenner meg ev ikke stoler på meg.
2) Har erfart at kjøper av vare til kr 500 har valgt å få denne tilsendt via post med oppkrav (totalt kr 714).
3) Har erfart at kjøper av vare til kr 6.000 har valgt å overføre penger til konto for å spare kr 69 i oppkrav (totalt over kr 6.200).
4) I enkelte tilfeller kan jeg tilby rimeligere frakt avhengig av mottakersted.
Uttalelser og linker fra ?Captain ?Slow Motion?? og mine kommentarer:
?Dette er strengt tatt en sak mellom deg (sic!), og ikke noe andre får gjort noe med. Selg til førstemann/-kvinne med penger. Case closed.?
Enig i at andre ikke får gjort noe med dette. Jeg selger til førstemann/-kvinne som sier ?Jeg kjøper?, dette opplyser jeg til ev 2. og 3. henvendelse. Mht ?Case closed?: Du er tydeligvis meget uvitende mht redelighet!
Din kommentar til FreeSkier: ?Det er intet poeng å komme brautene her å være irritert på alt og alle.?
Siden du er så kjepphøy og ironisk at du henviser til bl.a. ?Norske ordbøker? bør du muligens lære deg litt mer rettskriving!
?Det er ikke snakk om å opptre uærlig, det handler om å ikke være naiv, og å vente i lange (her er det rom for kverulanter) tider. Hva med noe så enkelt som å gi frister e.g. to dager.?
Du vet ingenting om hvor mange bud jeg i denne omgang fikk og i løpet av hvilken tid.
Se for øvrig litt på ordboken din på ordene selvbestaltet , belærende, uerfaren, ignorant, empati, rettferdig, slow motion og rettferdighet, se nedenfor.
Rettferdighet ? behandle en etter fortjeneste. Denne forklaringen er for meg ikke helt korrekt da jeg mener denne forklaringen bør tøyes utenom enkeltpersoner og heller henvise til redelighet i helhet. Søk heller på ordet rettferdig der moral er medtatt.