Ras: Det bor nærmere 70.000 i tromsø, så hva du mener med "befolkningsgrunnlag" skjønner jeg ikke. Det bor betydelig flere mennesker i Tromsø i 2018 enn det gjorde i Lillehammer i 1994!!

MEN, jeg er selv aktiv nei-til-ol-bekjemper, men synes mange av dere nevner helt feile grunner (i følge mine øyne) til at et OL ikke skal bli arrangert i Tromsø. Selv er jeg født og oppvokst i Tromsø, har bodd her hele livet mitt med unntak ett par år på vgs da jeg faktisk bodde på Lillehammer.

Det at det skrives om at "avstandene er så store i Nord Norge" er noe jeg sitter å småhumrer for meg selv når jeg leser. Javist er det store avstander i Nord-Norge, men et Tromsø OL hadde blitt (legg merke til hadde..) ett av tidenes mest kompakte olympiske leker noensinne. At det ikke er nok folk her til etterbruk av annleggene er også helt på jordet. I Tromsø har vi 6-7 innendørshaller, hvorav tre av de er reine fotballhaller. Handball, volleyball, basket, innebandy m.m. må faktisk ha bra mange treningstimer utendørs på vinteren fordi det er hallmangel!

GRUNNEN TIL AT VI IKKE VIL HA OL I TROMSØ er derimot; halvparten av annleggene skal flys bort fra byen etter ett endt OL, budsjetteringen, som vi har sett de siste dagene er helt feil, selv om Tromsø gjerne skulle hatt bedre infrastruktur har vi ikke behov for åttefelts motorvei ++, det vil bli omprioriteringer i idretten rundt i landsdelen, og om det skal ett OL til for at det skal bygges nye og flere flerbrukshaller/idrettsanlegg, da er det noe som er riv ruskende galt.

FOR ikke å snakke om miljøpåkjenningene, men de orker jeg ikke gå inn på engang, da innlegget er kjempelangt allerede!