Jeg syns forsåvidt at OL i Tromsø kan være en god ide så lenge noen premisser blir lagt til grunn:

-Lav pris. Fokuset skal ligge på anleggenes funksjonalitet slik at idretten kommer i fokus, og det ikke ender opp som bare et sirkus. Jeg tror ikke det vil være en fordel for idrettsnorge dersom man bruker alt på et sted eller så mye at det blir vanskelig å gjøre noe med uforutsette utgifter som måtte dukke opp senere.

-Energiforbruk. Om det er snakk om klima eller bare for å spare - lavt energiforbruk henger sammen med lav pris. Og konsekvensene for miljøet burde uansett være minimale.

-Langsiktighet. Anleggene må ha en plan for hvordan de kan fortsettes å brukes når OL er over. Det er poengløst med "monumenter" som ikke vedlikeholdes.

Tromsø 2018 sier nå selv at det skal være mulig å leve opp til slike premisser, og dersom man i dag finner ut at det er troverdig så gir jeg min støtte. Hvis det hadde vært snakk om å overgå OL i Kina hadde jeg flyttet vekk i noen års tid.

Uansett så er jeg litt betenkt for hvor bra det egentlig er å kjøre på med enorme anlegg sånn at alt blir lett tilgjengelig for alle. Hva slags verdi får det når det blir så selvfølgelig?