Det nærmer seg jul, og vi nordmenn fråtser i nytt stæsj, eksotiske reiseplaner og alt annet penger kan by på(Jeg sier ikke at vi skikjørere er de rikeste i dette landet, men vi stiller heller ikke dårligst. Jeg tror også vi er solidariske mennesker med en viss takknemighet for det vi har). Samtidig vet vi at mennesker i Kashmir går en hard vinter i møte etter jordskjelvet der en tid tilbake. Millioner er hjemløse, og hvem vet hvor mange som risikerer kuldedøden.Dette er jo mye av det samme som skjedde for et snaut år siden i Thailand og omkringliggende. Dengang var det mange vestlige turister i området, det var det ikke nå. Derfor har ikke vestlige pengeinnsamlinger gått like greit nå som da. Men(og her er poenget): Etter tsunamikatastrofen ble det startet en auksjon her i "samfunnet" Friflyt. Jeg vet ikke hvor mye denne bragte inn, men endel håper jeg det ble. Kan det ikke være mulig å starte noe lignende nå? Selvfølgelig er dette avhengig av at noen vil donere noe, men kanskje noen skientusiaster(les: distibutører) føler en viss "connection" til området nå som dere i sist nummer skrev en pudderdryppende historie fra området? Jeg vet ikke hvordan dere syntes det fungerte sist, men jeg syntes det var et fantastisk tiltak som gravde frem det beste i oss...