Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Til red. i Frilfyt
#52707 26/11/2005 9:24 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Det nærmer seg jul, og vi nordmenn fråtser i nytt stæsj, eksotiske reiseplaner og alt annet penger kan by på(Jeg sier ikke at vi skikjørere er de rikeste i dette landet, men vi stiller heller ikke dårligst. Jeg tror også vi er solidariske mennesker med en viss takknemighet for det vi har). Samtidig vet vi at mennesker i Kashmir går en hard vinter i møte etter jordskjelvet der en tid tilbake. Millioner er hjemløse, og hvem vet hvor mange som risikerer kuldedøden.Dette er jo mye av det samme som skjedde for et snaut år siden i Thailand og omkringliggende. Dengang var det mange vestlige turister i området, det var det ikke nå. Derfor har ikke vestlige pengeinnsamlinger gått like greit nå som da. Men(og her er poenget): Etter tsunamikatastrofen ble det startet en auksjon her i "samfunnet" Friflyt. Jeg vet ikke hvor mye denne bragte inn, men endel håper jeg det ble. Kan det ikke være mulig å starte noe lignende nå? Selvfølgelig er dette avhengig av at noen vil donere noe, men kanskje noen skientusiaster(les: distibutører) føler en viss "connection" til området nå som dere i sist nummer skrev en pudderdryppende historie fra området? Jeg vet ikke hvordan dere syntes det fungerte sist, men jeg syntes det var et fantastisk tiltak som gravde frem det beste i oss...

BRa!
SigurdHaakonsen #52708 26/11/2005 9:29 PM
Entusiast
Entusiast

Helt enig, et av de bedre innleggene her på forumet... bra at noen tenker slik!

jaha..
SigurdHaakonsen #52709 30/11/2005 5:35 PM
Fersking
Fersking

dette var jo en ide som alle hoppet på...

God idè!
SigurdHaakonsen #52710 30/11/2005 5:42 PM
Medlem
Medlem

Syntes dette hørtes fornuftig ut! Bra innlegg!

Pussig at jeg ikke har sett dette innlegget før nå. Litt uheldig tidspunkt å legge det ut på, når serverene krasjer...

Men ideen er god som bare f.... Kjør på!!!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå