Jeg har hatt denne filmen i en periode nedlastet fra sjømannsiden. Hovedgrunnen har vært at den har vært umulig å få tak i da den har vært utsolgt over alt.
I dag landet dvden i postkassen fra Eksponert.no. All ære til dem for rask service.
Filmen er uten tvil den vakreste og råeste snowboardfilmen jeg noensinne har sett. MEN!! Den ser helt gruuuuusom ut på DVD. Filmen er spekket med nydelige bilder av snø med lange myke valører som strekker seg gjennom landskapet. På dvden ender jeg opp med grumsete kvalitet og helt grusomme overganger i valørene. I tillegg ser flere av shottene ut til å ha et grønnstikk i seg.
Jeg tenkte det MÅTTE være mitt dvd-tv setup men nei.. Min 50" panasonic er kalibrert til perfection og dvd spillerene mine er alle hdmi baserte spillere av god kvalitet. Det ser rett og slett ut som om filmen har blitt kjørt gjennom en myglekompressor av dimensjoner.
Nå sitter jeg her og føler jeg har kjøpt katta i ryggsekken og vurderer faktisk en Blu-løsning.
Dette var ille. Dette var sjukt ille. Jeg tror ikke jeg er pirkete.... jeg viste det til dama som sa hun tydelig så hvordan overgangen mellom mørke og lyse partier i sneen rett og slett var dannet av stor grumsete pixler. For å være litt ekstrem i uttalelsene mine så gav det hele men en skikkelig You Tube opplevelse.
DENNE FILMEN FORTJENER FULL HD, GÅ FOR BLU RAY VERSJONEN!!!!
Med vennlig hilsen en superskuffet snømann.