Bruker Pc på skolen og mac hjemme. Som folk sier er det mere stabilt. Jeg driver med ganske tunge ting(musikkkomposisjon og billedredigering), og har aldri opplevd krasj.Brukte Pinnacle 9 før(hadde pc) og opplevde krasj ganske ofte. Særlig når filmen hadde litt lengde. Men alt gikk greit, mistet ikke arbeid, hadde bare fryktelig kjedelige venteperioder. Om dette skyltes selve maskinen eller programmet vet jeg ikke. Men det som var med Pinnacle var at det ikke var så mye muligheter for effekter på bildet. Man har ikke like mange muligheter som feks. Adobe Premier. Til gjengjeld er det meget enkelt og bruke, og de effektene som finnes funker bra.

Når vi snakker om Mac, så fungerer Imovie greit, men det blir litt få muligheter. Hvis man bare har et ønske om å sette sammen klipp og legge til musikk fungerer det utmerket. Men mange av effektene er kanskje ikke så egent for skifilm. Ønsker man flere muligheter er Final Cut ett alternativ. tror det er ganske greit å bruke. (Har det, men har ikke fått prøvd det ut skikkelig).

Jaja, mitt korte svar ble langt. Kanskje litt oppsummering, men håper dette gjorde deg litt klokere..