-Digital zoom er ubrukelig og burde vært forbudt å putte på ett kamera.-Å påstå at dagens små 3ccd kameraer, panasonic gs250/400 ikke er bra nok til å ha 3ccd brikker er vel å ta LITT hard i! Joda, det blir ikke i nærheten av like bra som dyrere kamera med bedre optikk og større brikker, men om du sammenlikner ett semipro kamera til mellom 20 og 50 lapper med ett lite 3ccd kamera, feks. gs250 så tørr jeg påstå at bildet blir bra med tanke på pris/størrelse på kamera.-Stativ er en selvfølge, spesiellt ved zoom bruk.-Zoom x12 på to forskjellige kamera behøver ikke bety at det er like "mye" zoom.-IKKE kjøp kamera i usa med mindre det er MYE å spare, NTSC er og dårligere kvalitet + vansklig å kombinere med PAL.
Ellers hold deg til miniDv kamera, kamera som lagrer på dvd er veldig sårbart for "slag" som gamle cdwalkmans. Disse små dvdplatene er og vansklig å få tak i om du plutselig skulle trenge en og sitter i en liten bygd. Minidv er lett tilgjengelig, billig og holdbart.Det var allt jeg kom på i farten..i redigeringspausen jeg har nå..;)