Der skifahrer, jeg er helt enig med deg. Det er utrolig mange skrivefeil på forumet....
1. Fri Flyt med stor F og mellomrom. 2. I "Først vil jeg si at..." mangler du akkusativ pronomen i 3. person, "det" 3. Ikke komma, men punktum etter "...unødvendige spørsmål"4. Det skal være komma mellom sideordnede leddsetninger: Derfor, komma etter "...normalt foruminnlegg". 5. Syntaktisk feil i den siste av de to leddsetningene.6. Komma ved forklarende tillegg: Komma før og etter "som Nokia og LG"7. Punktum etter "to ord", før ny helsetning. 8. Regelen din om sammenskriving er feil. For det første inneholder en setning bare ett subjekt. Men subjekt er ikke en ordklasse. Ordene du eksemplifiserer med er substantiv, ikke subjekt. (Selv om de i gitte sammenhenger kunne ha stått som subjekt i en setning) Det er over hodet ikke slik at alle substantiv som kommer etter hverandre skal sammenskrives. 9. Det er heller ikke riktig at to adjektiv må sammenskrives, selv om de står etter hverandre. 10. Punktum etter "personlig"11. Syntaktisk feil i setningen som følger.12. Ikke komma før "da"
Sorry. Jeg måtte bare. Du ba om spørsmål og regler... (Oooops. Tre punktum går vel ikke?)
Men poenget ditt kom frem, og det er kanskje det viktigste? Det vi deler i forumet på Fri Flyt er utstyrserfaringer, snøforhold, rutevalg og annen skiinspirasjon. (Fine sammensetninger, ikke sant?;-)...) På Fri Flyt er det semantiske innholdet som teller, slik at flest mulig får inspirasjon til sunn skiglede. Se det heller som et interessant språklig fenomen du kan ha glede av.