Sitat John Rambo:Er vel ikke en direkte anbefaling, men jeg var i samme "dilemma" selv for noen måneder siden, og jeg endte opp med Panasonic dmc ft-2 på bekostning av det tilsvarende kamera Olympus tilbyr. Denne avgjørelsen ble hovedsaklig tatt på bakgrunn av diverse tester som jeg fant på nettet. Der ble det fortalt at ft-2 kameraet skulle ha vesentlig bedre billedkvalitet enn olympus, mye pga leica teknologien. I tillegg så hadde det HD filming. Ellers så er vannsikkerhet, støtsikkerhet og kuldesikkerhet mer eller mindre det samme hvis jeg ikke husker helt feil.Mitt spørsmål er da: Hva er det jeg gjør feil? Eller hvilke innstillinger er det jeg har på når de bør være av og visa versa? Det burde ikke være så vanskelig å ta et "ok" bilde, men til nå så er det helt bingo om bildene blir rævva eller av ok kvalitet. Andre kameraer til godt under halve prisen har gitt meg vesentlig mye bedre stabilitet på bildekvaliteten. Også så er det for meg uforståelig hvorfor et kamera som er laget for "tøffe forhold", ikke har automatisk linsedeksel. Så vidt jeg husker så har Olympus sitt kamera nettopp det. Ser ikke logikken der altså. Men hvis noen har tips om hvordan man tar bedre bilder på dette kameraet så si i fra. Generelle tips om hvilke funksjoner en bør ha på og ikke, tas også i mot med stor takk 
Her må du frem med bruksanvisningen Rambo.
Ellers så kan jeg anbefale litt mer luft i teksten når innlegget er såpass langt. Gjerne i form av avsnitt.