heisann, har bodt i nz i 5 måneder og kom tilbake for 2 dager siden, var også i fiji i 1 måned.hvor kan en starte, jeg var faktisk bare på nordøyen, 99% vil nok annbeafale å stikke til sør også, men jeg var blakk og elsker å surfe så jeg ble på nordøyen, sørøyen kan nok ligne litt på vestlandet her i norge, men er selvfølgelig verdt å utforske, dra til dunedin, queenstown og christchurch hvertfall, der skal du få litt og gjøre. Tapou er et flott mekka for div aktiviteter på nordøyen med 4 play som er fallskjerm, strikkhopp, jetboat og helekopter for NZD399 (ganger med ca 4,5) som er billig! og annbefales. Fra Tapou kan du også gjøre tongariro crossing som nok er en av verdens fineste dagsturer, annbefales sterk, fantastisk natur, ta mt. ngaoharoe på veien også, det er mt doom fra ringenes herre, og alle scenene fra mordor var filmet der. Om du er intr i surfing dra til raglan og mt.manganui fantastiske plasser begge to, mt.manganui er kanskje min favorittby i verden, raglan er sannsynligvis the worlds best left hand point break, say no more, fantastisk bra forhold der. kjøp lonely planet boka, der skal du ha bra info om det som er værdt å gjøre og se. Fiji, tror april er i regntiden så da kanskje du slipper å bade i div myggoljer, jeg bodte i privat og hadde infeksjoner i mange sår, så vær forsiktig og ta med gode renseting for sår+++, er stort sett resortene som drar turister der, og de er flotte alle sammen, jeg var på nordøst kysten, om du har spm er det bare å fyre løs