Tok fly til Salt Lake City i januar og jobbet meg rundt anleggene der og fortsatte videre opp til Jackson Hole.Var innom 12 anlegg, men fikk "bare" testet 10 av dem grunnet skade. Var 1-2 dager i hvert anlegg.Kunne skrevet flere sider om dette men skal i første omgang nøye meg med noen konkrete tips mhp det praktiske:1. Sjekk reiseforsikringen! Lege er ekstremt dyrt i USA (jeg testet...)2. Glem tanken på skibuss el. Det fungerer overhode ikke. Du må leie bil, men det fungerer til gjengjeld meget bra.3. Bestil bil igjennom AVIS i NORGE. Da får du med nødvendige forsikringer (som ofte koster mer enn selve bilen). Dette ble klart billigst for mitt vedkommende.NB! Ingen av utleiebyråene i SLC leier ut biler med vinterdekk så du må være forbredt på "helårsdekk"(les: forsikring er viktig).4. Heiskort er dyrt, men det er ofte lett å få rabatt. Jeg handlet stort sett heiskortene hos Canyon sport http://www.canyonsports.com/utah_discount_lift_tickets.php5. MHP. overnatting er det ekstremt dyrt å bo oppe på selve resortene rundt SLC (fra 200$ og oppover pr. natt). Jeg valgte å bo i sentrum og heller kjøre de påkrevde 30-40 minuttene opp til de forskjellige anleggene. Dette fungerte meget bra og gir i tillegg en fleksibilitet som jeg etterhvert satte stor pris på.Jeg testet www.hotwire.com flere ganger med overaskende bra resultet (50-60$ for *** rom med rimelig grei standard og beliggenhet). Når det gjelder moteller langs veien er det mye dårlig.Motel 6-kjeden, fungerer imidlertid greit. Utrolig kjedelige rom, men rent og billig (35-45$ pr. natt)6. Når det gjelder anlegg, blir dette mye en smaksak, men jeg kan prøve å oppsumere kort (starter i syd):Sundance - Lite og hyggelig, men ikke verd turen med mindre du har bestemt deg for å teste alle...Alta & SnowBird - Henger sammen, men du må betale ekstra for å få lov til å kjøre i begge samme dag (les: ta ett anlegg av gangen). Disse to anleggene er et "must". Liker du bratte bakker er SnowBird stedet (Meget bra!) Alta fikk jeg litt delte følelser for, men jeg har hatt meget fin off-pistkjøring der :-)Brighton - Familiested med snille bakker og pen utsiktSollitude - Relativt lite anlegg, men absolutt verd å ofre en dag på, både i løypene og utenfor (off-pist).Dear Valley - Oppskrytt snobbested. Morro å ha vært der, men drar nok ikke tilbake.Park City - ligger helt inntil Dear Valley (adskilt med tau). OK bakker, men litt klønete å bevege seg rundt i systemet. Ikke spesielt utfordrene mhp. skikjøring, men god Pizza i bakken. Faller litt i samme bås som Dear Valley.Hovedgaten i "byen" er imidlertid verd et besøk etter at dagens skikjøring er ferdig :-)The Canyon - Ligger litt før du kommer til Park City. Et stor og veldrevet anlegg. Verd en dag eller to om du liker preparerte bakker, men er nok ikke det ultimate off-pist stedet.SnowBasin - Det var her de kjørte utforrennene under OL. Eneste stedet bortsatt fra Snowbird, som gav litt alpestemning (over tregrensen). Veldrevet anlegg, bra bakker på de fleste nivåer, utrolig god mat i bakken og relativt rimelig heiskort. Stedet ligger en god times kjøring nord for SLC, så det kan være et poeng å bo i Ogden (nærmeste by), som også er noe rimeligere enn SLC.Powder Mountain - Off-pist sted. Bra når det er mye sne. Ligger ikke så langt fra Ogden og SnowBasin. Fikk ikke testet bakkene pga. skade.Jackson Hole - Dyrt sted for de superrike, men faktisk ganske charmerende. Kjent for å være et kulde-høl, så ta med mye klær. Gode muligheter for bra offpist. 87$ pr. dag for heiskort + 12$ for å parkere gjør sitt til at man kanskje ikke bør bli der for lenge... NB! Det ligger et liten burger-sted ved torget med usannsynlig gode hamburgere. Bør testets (ikke var de spesielt dyre heller). Til slutt bør det sies at skikjøring i USA er dyrt og anleggene er mindre enn det du er vant til fra alpene både mhp. størrelse og fallhøyde. Kostholdet er heller ikke noe å skrive hjem om og afterski er tilnærmet ikke-eksisterende fenomen. Likevel er det absolutt verd en tur....Angrer ikke et sekund!