Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Golden og Revelstoke, erfaringer og boforslag?
#48795 15/11/2008 4:45 PM
Medlem
OP Offline
Medlem

Heisann

JEg og en kompis har bestilt billetter til Calgary i januar og skal bli i BC i 3 uker. Vi har tenkt å ta ting litt på sparket og vil derfor ikke booke hotell i 3 uker på forhånd, men vi må finne et sted de første dagene der borte.

Så, første stoppested etter flyet er Kicking Horse og Golden. Noen som kan anbefale noe billige steder å bo noen dager ? Vi tenkte i utgangspunktet å bo ved heisene, men er det lett å komme seg til/fra selve Golden? Går det enkel transport hele dagen ?

Jeg har sett på KH sin egen webside og accomondations der, men jeg føler ikke at jeg stoler helt på de websidene... JEg håper noen her har vært der og har litt peiling.... DEt vi håper å finne er noe ala Fernie's Raging Elk om dere kjenner til de smile

Andre tanker rundt KH og Revelstoke tas og imot med stor glede.mvhJostein

Golden
Discoking #48796 16/11/2008 4:33 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Hei!

Har hørt at Rondo Motell skal være ålreit. Jeg og en kamerat skal over å besøke en kompis som skal jobbe i ski anlegget Kicking Horse og vi har booket 4 netter på Rondo.

Her er web adressen: http://www.rondomotel.ca/

Når det gjelder avstand opp til skianlegget fra Golden tror jeg det er mellom 5-10 km.. (litt usikker)

Re: Golden og Revelstoke, erfaringer og boforslag?
Discoking #48797 16/11/2008 9:29 PM
Fersking
Fersking

jeg mener og huske at det er ett hostel "downtown" i golden, litt a.l.a raging elk i fernie. Er ihvertfall en sånn motellgreie rett ved veien der som heter noe sånt aunt/mama ettellerannet. Når jeg var der var det mulig å bo billig i kjelleren på kicking horse mountain resort, på dormroom.

Kan anbefale og sende de en mail og forklare ståa(anlegget/bookingdesken), og høre om de kan komme med noe billig eller har forslag til noen som kan det.Formulerer du deg så du høres passe inteligent ut, pleier folk å gå av skaftet for å hjelpe.Golden er ett støkke unna KH, så jeg hadde ikke satset på apostlenes hester her altså.Når jeg var der( 2006/07) var det ikke noe transport å skryte av mellom golden og anlegget, men det kan fint ha forandret seg.

Discoking #48798 16/11/2008 10:38 PM
Medlem
OP Offline
Medlem

Takk for svar.

Kom i kontakt med Kicking Horse Hostel i går, booka et rom der for 30CAD per person per natt. Ligger i downtown Golden, men ifølge de går det shuttles til og fra heisene så transport er ikke noe problem.

Gleder meg som en unge smile

Discoking #48799 16/11/2008 10:47 PM
Fersking
Fersking

jeg bodde på kicking horse river lodge når jeg var i området i 06-07. et fint hostel med dorm og private rooms. noe dyrere enn f. eks raging elk, men veldig flott og koselig. kanskje $35 CAD for dorm.

http://www.khrl.com/

da jeg var der gikk det også en skibuss til anlegget. den stoppa av en merkelig grunn ikke på khrl som ligger langs veien opp til anlegget. trur det er 14 km fra sentrum og opp. du kan da enten gå den ene km tilbake til sentrum for å ta skibussen fra IGA (matbutikk) eller satse på å haike. det siste gikk fint for oss.

Discoking #48800 17/11/2008 1:10 PM
Fersking
Fersking

bodde 2måneder på Rondo i fjor og var knallfornøyd. Rent og ok standard og billig. Det er rabatt på måndesleie, så 2uker koster like mye som 4uker. Marys motell er et annet alternativ. Er nok litt billigere, men ikke mye og ikke så fin standard. Ellers så er det ikke noe problem å haike opp og ned til bakken. Vi kjøpte bil (noe som også er enkelt og billig i BC) så da kom vi oss til revelstoke og rogers pass + et par turer rundt om kring. Kicking horse er et knall anlegg med masse bratt kjøring. Alt innenfor anleggets område blir oppkjørt veldig fort desverre, men ved å ta skia på skulderen og gå 5-15min får man utrolig mye fet kjøring mange dager etter snøfall! Gled dere smile

møtes
Discoking #48801 17/11/2008 5:41 PM
Medlem
Medlem

Hei, jeg kjører fra alberta til whistler ca 10.januar, så hvis dere er i golden rundt da viser jeg dere mer enn gjerne noen godsaker. Her er litt bilder fra i fjor (de fleste er fra KH)

http://flickr.com/photos/trondh/sets/72157604056535283/

Discoking #48802 17/11/2008 6:01 PM
Medlem
OP Offline
Medlem

Vi lander i Calgary den 14, så bommer nok litt på datoene da. Hadde vært velding morro med noen som kjente de rette plassene å dra smile

men takk for tilbudet

Utrolig flott album forresten, ser ut som dere hadde sinnsykt forhold.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå