Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hvor er det best å stå på ski i Colorado / Denver??
#48782 29/09/2008 3:10 PM
Cili Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Vi er et par som skal til Colorado (reiser via Denver) noen uker i julen. Er det noen som har tips til hvor det er bra skikjøring og atmosfære der borte? Vi står telemark og mest offpiste.

Cec

Re: Hvor er det best å stå på ski i Colorado / Denver??
Cili #48783 29/09/2008 3:24 PM
Fersking
Fersking

I nyeste Fri Flyt skriver vi om de beste skistedene i USA. Der er bla Colorado sterkt representert med flere skisteder. Sjekk aspensnowmass.com, vailsnow.com, tellurideskiresort.com og ridecme.com!

Flere bra steder....
Cili #48784 01/10/2008 5:33 PM
Medlem
Medlem

Sjekk også ut purgatory, breckenridge, silverton og steamboat...

A-basin
Cili #48785 04/10/2008 9:16 PM
Fersking
Fersking

Araphoe Basin har bra atmosfär och bra offpist.

Annars tycker jag Copper Mountain också har bra offpist.

Vail har stora ytor i sina back bowls som är roliga (morsomme) att utforska.

Ställ frågan på www.telemarktips.com så får du nog bra svar.

Colorado
Cili #48786 05/10/2008 4:16 PM
Fersking
Fersking

Hvis det er snakk om et par uker ville jeg dratt rett til Vail, tatt noen dager der for å utforske back country, mange bra bowls der, der det er utrolig mye bra! Videre ville jeg dratt til Aspen (1,5 t unna) for å oppleve den utrolig bra atmosfæren der (har selv bodd der 1 år). Hvis jeg skulle valgt selv ville jeg dratt rett til Utah for å ha den siste uken der, siden det er mye bedre alternativer der, med bedre out of bounce kjøring. Noen dager i Alta/Snowbird, Park City, The Canyons. Hvis kun Colorado er et alternativ bør der dra innom Breckenridge, Telluride, A-basin som de andre har nevnt. Det som er bra i USA er at det er lett å komme i kontakt med mange av de lokale, og de viser dere gjerne rundt på noen "secret spots" som det er vanskelig å finne alene.

Nært Denver
Cili #48787 05/10/2008 7:37 PM
Fersking
Fersking

Ut i fra Denver har man minst 10 forskjellige anlegg, alle med sine spesialiteter. Noen har stort fokus på park og jibbing, andre som også er nevnt i andre kommentarer har større bowls for frikjøring og leter man, så finner man alltids noe å kjøre, selv dager etter snøfall. utfordringen med Colorado er at det er avstander så man rekker ikke alt. Skulle gjerne forsøkt Telluride, men det er laangt unna Denver hvis man ikke flyr dit.

Ut i fra et offpist perspektiv, tror jeg vi valgte noe kremen av anlegg der borte.

Var avgårde med 12 kompiser i fjor til Colorado, via Denver. Bodde i Steamboat, men besøkte Vail og Arapaho Basin i tillegg. Steamboat er stille og rolig sted og er et bra anlegg, men med et egent micro klima som sikrer mye nedbør og kald sådann det gjør det interessant! - i følge dem selv kommer champange pudder begrepet herfra. Offpist må man lete etter når det ikke har snødd (de rekker ikke å preppe bakkene når det snør så det meste av offpisten forgår i løypesystemet - gå out of bounds og kjør bratt skog - genialt! Har dere penger - Steamboat har det beste catskiings terrenget (forruten Telluride) i Colorado - verd vær krone! Steamboat er koselig, drar ikke hit for party! Da drar man heller til Vail, eller Aspen. Vail er sagt har bedre offpist enn Aspen. Anlegget er stort og har mange åpne bowls. Dagen etter snøfall er dette et eldorado. Vi var der dagen etter et 20cm dropp, men mildvær og sol ødela litt. Men den somleter finner... Gå en tur og kjør nord sider som ingen gidder å dra til! A-basin er offpist - mange muligheter, men intet som skjer her. men det ligger 30 min - 1t fra Vail, så dagstur er genialt. De mer seriøse skibomsene holder til i A-basin, uten at det blir oppkjørt for fort. Beste av alt med Colorado . Det er så stort at det er nok av fine renner og områder man kan gå opp fra hovedveien med feller eller ski på ryggen! Skulle gjerne hatt tid til Aspen også, om ikke ski er like bra som Vail, så i hvertfall for å se! Telluride skulle jeg også ha vært i! Catskiingen der skal være neste bedre, backcountryen er visst helt spektakuler også. Lykke til på tur!

Topptur/BC i Colorado
Cili #48788 27/02/2010 6:22 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Muligens en død tråd, men kom opp først i søket mitt.

Noen som vet hvordan man går fram for toppturer i USA. Det jeg lurer på er hvordan allemannsretten fungerer der, i praksis... Må man ha guide? Hvordan finner man ut hvilke områder som er forbudt hvis de kan være det?

Og boende
Cili #48789 27/02/2010 6:28 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Hvis det er noen som har tips til steder å bo eller et rom ledig, så mottas forslag med takk. Vi er et par, kjører stort sett off piste, frikjøring, kall det hva du vil.

Og boende
Cili #48790 27/02/2010 6:28 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Hvis det er noen som har tips til steder å bo eller et rom ledig, så mottas forslag med takk. Vi er et par, kjører stort sett off piste, frikjøring, kall det hva du vil.

Cili #48791 30/09/2014 12:55 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Mulig en død tråd igjen, men hvordan er snøforholdene rundt Denver i slutten av november/begynnelsen av desember?

Cili #48792 01/10/2014 8:59 AM
Fersking
Fersking

denne tråden er det litt mer trøkk i: http://www.friflyt.no/Forum/Snikksnakk/Skisesong-i-Colorado-og-Utah-USA-2015

snø: kan være superbra, kan være barmark.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå