Jeg har gått 2 år på University of Colorado i Boulder (25 min nord for Denver) og kan absolutt anbefale det. Skolen er veldig bra, og nærheten til bra skisteder gjør det bare enda bedre. Kan jo bare nevne at i Colorado finnes det ca. 25 store og velkjente anlegg, i tillegg har du ca. 50 mindre steder. Og det er ikke altfor langt til Utah heller.

Kan jo bare nevne steder som Breckenridge, Aspen, Vail, Telluride, Steamboat Springs, Loveland, Beaver Creek, Winter Park og Keystone. I tillegg kan jeg anbefale steder som Silverton (genialt sted), Berthoud Pass, Purgatory, Crested Butte osv.

Det er ikke billig å studere i USA, men nå som dollaren er ganske billig er det iallfall litt bedre. For en helt grei skole koster det nok ca. $20000 bare i skolepenger i tillegg til bolig, bil etc, og så lenge du ikke kommer med på et varsity-lag i idrett, kan du se langt etter stipender. Da jeg gikk der borte fikk jeg heller ikke støtte til første året av graden (måtte betale alt selv), men jeg lurer på om Lånekassen har gått bort fra dette nå.

MEN alt dette kan du egentlig drite i:), fordi du kommer til å få noen sinnsykt bra år der borte hvis du drar. Noe jeg anbefaler....