Jeg støtter deg 110% i å dra på noe slikt! Jeg hadde det så fritt under studiene slik at jeg stort sett var på reise i 6 år...! Deriblant en sesong i Canada, samt turer til Alaska, 1 år på Svalbard, 6 mnd i Sør-Amerika og mange andre turer!!! Og den erfaringen jeg har hatt på disse turene har blitt såååå mye viktigere enn all teorien jeg har fått gjennom skolegang!
Jeg tilbringte en sesong som telemarkinstruktør (dog for feite amerikanere og knisende japanesere) i Whistler, Canada. Som har blitt et av mine favorittområder! Vancouver er FANTASTISK og det er jo umulig å få hjemlengsel "over there" siden du alltid sitter igjen med en følelse av å være i Norge! Jeg dro alene over (uten husvære og uten jobb) og ALT ordnet seg da jeg kom dit. Men det kan jo være greit å ha litt på stell før man reiser over... Jeg vet dessverre ikke mye om kurs/høgskole eller lignende man kan knytte seg til, men jeg vet jo at det finnes en del hus i Whistler hvor mange ungdommer bor sammen. I huset jeg bodde, var det 3 etasjer fylt med 23 personer i alderen 18 til 35. Sosialt og ALLTID noen å stå på ski sammen med. Forsøk å google litt... Husker dessverre ikke hva dette huset het, men det lå i Emerald utenfor Whistler...
Lykke til!!! Og nyyyyyt året ditt!!!