Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Jobbe i Canada.
#48425 06/08/2008 1:45 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

Sett en del rundt på forumet og ser det er en god del som forhører seg om tips på Canada. Mulig jeg har gått glipp av en tråd som ligner på denne og. Men det jeg lurer på er følgende: Skal gjøre sesong, helst i Canada men da må jeg isåfall finne meg en jobb der borte. Noen som har noen tips på hvor det er mulig å lete? Evt. fortelle litt om hva slags erfaringer dere har gjort dere der borte av å jobbe?

Jobbe i Canada
bartlebyx #48426 15/08/2008 11:45 PM
Fersking
Fersking

Du trenger "Work VISA" for å jobbe lovlig i Canada. Som Norsk Statsborger kan det være en liten utfordring å få tak på. Sjekk Ambassaden eller så kan du evnt få en arbeidsgiver til å skaffe deg "Work VISA" hvis du er veldig godt kvalifisert (Erfaren Skiguide,instruktør med papirer på dette)Ellers kan jeg opplyse deg at du antagelig tjener mer på å jobbe hjemme (Jobbe mye overtid), spare penger og bruke penger på kun å stå ski. Lønna der er temmelig dårlig.

Jobbe i Canada
bartlebyx #48427 15/08/2008 11:46 PM
Fersking
Fersking

Du trenger "Work VISA" for å jobbe lovlig i Canada. Som Norsk Statsborger kan det være en liten utfordring å få tak på. Sjekk Ambassaden eller så kan du evnt få en arbeidsgiver til å skaffe deg "Work VISA" hvis du er veldig godt kvalifisert (Erfaren Skiguide,instruktør med papirer på dette)Ellers kan jeg opplyse deg at du antagelig tjener mer på å jobbe hjemme (Jobbe mye overtid), spare penger og bruke penger på kun å stå ski. Lønna der er temmelig dårlig.

jobb i Canada
bartlebyx #48428 19/11/2008 10:21 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Du kan søke om et working holiday visum som gir deg mulighet til å jobbe i Canada i inntil 1 år. Gode muligheter for sesongjobbing :)Tror det er en relativ ny avtale mellom Norge og Canada. x-plore har working holiday pakker til Canada der visum er inkludert. www.x-plore.no

jobbe i canada
bartlebyx #48429 19/11/2008 12:44 PM
Fersking
Fersking

eg har sjøl nettopp fått godkjend søknad om arbeidstilatelse, eg skal "over there" for jobbe for Langley. Eg søkte via youth mobility program som er samarbeid mellom norge/sverige - canada.Du kan gå inn her å sjekke:http://geo.international.gc.ca/canada-europa/norway/come_to_canada/youthmobility-en.aspx

jobbe i BC
bartlebyx #48430 23/11/2008 11:58 AM
Medlem
Medlem

For meg var det ett helvete,jeg ble spurt av VP i arcteryx om jeg ville jobbe der, begynnte som busniss-observer i vente på arbeids tillatelse, alt gikk til helvete da imigration mente at jobben jeg skulle gjøre, som var skreddersydd til meg av Arcteryx, kunne bli gjort av en kanadier om Arcteryx betalte mer penger, måtte reise hjem lille julaften.

Lykke til!!

kan være hardt ja
bartlebyx #48431 23/11/2008 11:21 PM
Entusiast
Entusiast

Det norske konsulatet kan ikke gi arbeidsvisum, det må gå via London, og de er vanskelig å få fatt i så lenge du ikke har arbeidsvisum... ser du problemstillingen?

Så lenge jobben får via etablerte arbeidsprogrammer er det mange som har gode erfaringer, men som "frittstående norsk arbeidskraft" kan det virkelig bli en utfordring.

For å få arbeidsvisum må du uansett ha en arbeidsgiver som kan garantere for jobben hos de, noe som kan gjøre det litt hardt utenom arbeidsprogrammer.. ikke umulig, kan gå veldig bra, men det spørs mye på personene du skal få jobb hos.

Lykke til, eller, kan jo godt hende du har fått det i orden og er på plass allerede?!

lett som en plett...
bartlebyx #48432 30/11/2008 12:05 AM
Fersking
Fersking

hey.som nevnt lenger opp her er det enkleste å søke om visum via "youth mobility program".det tar ca 14 dager fra de mottar søknaden og du har betalt gebyret.husker ikke helt hvor mye det var, men tror det er under tusen lappen.du trenger ikke ha noe jobb for å søke om dette visumet.når du kommer til canada, må du bare få deg et social insurance number som du ganske enkelt får ved å besøke et Service Canada Center...så er det bare å finne seg jobb:-)hvis du ikke allerede har ordnet alt da...

Re: Jobbe i Canada.
bartlebyx #48433 01/12/2008 8:54 AM
Fersking
Fersking

Jeg har også sjekket litt rundt ang det å jobbe i Canada, og da kom jeg over x-plore.no men er det noen her som har erfaring fra disse? Og er det andre her som evt kanskje kunne tenke seg dette?

trenger ikke være vanskelig
bartlebyx #48434 02/02/2009 4:29 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

x-plore tilbyr to pakker, en der de ordner jobb til deg før du reiser, som regel sesongjobber. Begge pakkene inkluderer visum.

Re: Jobbe i Canada.
bartlebyx #48435 19/03/2009 12:16 AM
Fersking
Fersking

Da har jeg meldt meg på til Canada med x-plore.no. håper på avreise i juni

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå