Det går helt fint å slenge seg over til Argentina. Har ikke vært der, men du trenger ikke visum eller lignende. Det eneste er at du må ut og inn gjennom passkontroll og fylle ut noen inn- og utreisepapirer sånn som du gjør på flyplassen. Men dette er ikke spesielt tidkrevende.

Går også busser mellom Santiago og Buenos Aires flere ganger om dagen. Dette er en lang tur, men ikke så veldig dyrt. Du kan også gå av andre steder som Mendoza som er betydelig nærmere. (se kart f.eks http://campus.udayton.edu/mary//resources/stamps/map%20argentina.jpg .. for informasjonens skyld ligger Portillo på den gule eller svarte streker som krysser grensa)

Når det gjelder avstanden til Las Leñas så er dette langt. Planen min var også å dra dit i fjor, men etter litt mail med en annen på forum her så slo jeg fra meg den tanken. Det var visst 2 dagers kjøretur dit fra Mendoza som ligger på høyde med Portillo. I Chile lå det på høyde med Puerto Varas.

Kunne kanskje vært fint og tatt fly dit. Innenlandsflyene i Chile er fine hvis du flyr med LAN, og LAN har noen samarbeidsavtaler hvor du kan få innenlandsfly veldig billig hvis du kommer på ferie fra utlandet. Ville sjekket hjemmesiden deres (LAN.com kanskje, eller søk på LAN Chile).

Ellers er det bare kjekt å svare på spørsmål. Jeg kom med lignende spørsmål i fjor, og fikk mange bra svar som hjalp meg på min Chileferie, så da får jeg gjøre det samme for andre som har spørsmål. Dessuten likte jeg Chile veldig godt, så har ikke noe imot å drive litt Chilereklame. Skal faktisk tilbake dit både i juleferien og sommerferien neste år.