Det siste først. Den største feilen jeg gjorde var å kun kjøre ski i 3 dager.. Og nå tikker det inn meldinger om massive snødump siste uka. huff..
Jeg tenkte å legge inn en guide her på friflyt, men jeg kunne bare legge inn guide for steder i Norge fant jeg ut, og det var litt dumt.
Men litt info:
Sesong: som i Norge, men best i jan-mars
Transport: fly til Barcelona, Girona eller Touluose i Frankrike. Buss eller leiebil videre opp til Andorra (går ikke tog).
Granvalira (http://www.grandvalira.com/en)er et meget stort område og man kan overnatte i følgende landsbyer langs veien CG-2 (som her hovedveien gjennom Andorra): Pas de la Casa, Soldeu, Canillo, Prats, Ransol, Encamp.
Overnatting: søk på hotel, hostal, leilighet via booking.com
Priser: Heiskort, se hjemmesiden. Billig å bo og veldig billig sprit(4-litersflaske med whiskey kostet 37? hehe)Andorra har ingen skatter, og går under benevnelsen taxfree, men de siste årene har prisene kommet opp på nivå med Spania.
Tips: Ta med stegjern/feller og du får ekstreme muligheter til førstespor. Bruk heisene for offpiste, der er du nesten alene. Mye solkrem! Ta med lunsjpakke fra hotellet da resturantene er dyre. I Andorra snakker alle 3 språk, Fransk, Catalansk og Spansk.