Var i Chamonix i fjor i februar. Vi kom ned 4-5 dager etter siste snøfall og det meste var oppkjørt, men fine forhold alikevel, bare ikke den helt store pudderforekomsten.- Første dag i Grand Montets - brutal start, melkesyre helt ut i nesetippen, men smil fra øre til øre!- To dager i Courmayeur - utrolig flott og masse god mat. Kjøp Ultimate kortet som dekker Courmayeur og flere andre steder (sjekk på nettet). Courmayeur har mer enn skogskjøring å by på dersom du tar heisene helt opp og tar deg ut til høyre et par hundre meter langs egga. Vi fant mase god snø her og selv om den var litt oppkjørt, så var det nok til at vi hadde to supre dager der.- Brevent - du går til fots fra sentrum i Chamonix og kommer deg opp i virkelig bratt og spektakulært terreng. Min favoritt, men det er selvsagt individuelt og avhengig av forholdene. Gode restauranter også her. Skulle gjerne hatt mange dager her og jeg kan bare tenke meg hvor flott det er der når rett etter pudderdump!- Guidet tur gjennom Valle Blanche. Vi hev oss med en guidet tur og havnet sammen med noen som ikke var like sugen på fort og bratt, men det gjorde ingenting, for det er så utrolig flott tur. Over to mil med nydelig rolig kjøring gjennom vakker natur var verdt å bruke dagen på.- Siste dagen var vi i La Tour. Litt dårlig vær, men når vi fant skogsruta var dagen berget: pudder til knes! - helt til vi oppdaget at vi var havnet i Sveits og måtte gå tilbake et laaangt stykke...Chamonix er så bra som hypen skal ha det til og Courmayeur er bare en halv times kjøretur unna og er en fin avveksling til de brutalt bratte og lange bakkene i Chamonix, uten at Courmayeur på noen måte er flatt eller kjedelig! Italienerene er ikke like ivrig på offpiste, så her er det mulig å finne pudder også noen dager etter snøvær.Vi hadde lyst til å prøve turen over fra Aguile De Midi til Helbrunner, men det var veldig avblåst og isete i Helbrunner og vi ble frarådet det. Hvis forholdene er gode og dere er rustet til det, tror jeg det også er en flott opplevelse - guide er nok lurt!God tur, håper dere får litt mer snø til da!