Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Alpetur 2011
#48131 14/10/2010 7:46 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Vi er 10 - 15 karer i midten av 20-årene som skal gjenta en tradisjon vi har hatt stor suksess med, nemlig den årlige turen til Alpene.Vi har de siste årene vært i St. Anton, et sted som har passet oss svært godt, men i år er vi ute etter et nytt sted å reise til. Ettersom nivået på afterskien er minst like viktig som mulighetene til fantastisk skikjøring, har vi kommet frem til fire muligheter:Ischgl, Saalbach, Verbier og Val d'isere.Er det noen som har noen anbefalinger, tips etc til oss??

Alle svar tas imot med stor takk og begeistring!

Re: Alpetur 2011
sirkusdverg #48132 14/10/2010 8:53 PM
Entusiast
Entusiast

Tja er vel Ischgl som er tingen da, sett bort fra at det er snå nært Rendl at det er planlagt noen heiser i mellom dermed knytte Ischgl og St Anton sammen. Men afterski er på samme nivå (vil jeg tro, selv har jeg ikke afterski som en variabel når jeg drar til alpene, til noen av mine kompisers fortvilelse hehe).

Eller dere gjør noe helt nytt og drar til Val'd'isere eller Verbier, mindre party og større skiområde. Liker de to like mye (og jeg liker også St Anton, men det gjør vel alle), men i Val opplever jeg mindre jag etter løssnøen en i Verbier, hvor det blir oppkjørt nesten like fort som på Grand Montets.

God Tur, alpene ruler anyway-

Re: Alpetur 2011
sirkusdverg #48133 14/10/2010 11:26 PM
Ringrev
Ringrev

Ischgl har bra utvalg i afterski, men ingen har samme trøkket og stemningen som crazy og til nød mozerwirt. Pudderet varer lengre i ischgl, anlegget er strøkent og moderne, med tendenser til snobberi. Ischgl har strippebule;-)) Vi prøver val d'isere til vinteren for første gang, har aldri vert utenfor østerrike før;-) Afterskien er nok ikke på nivå med St Anton, men det er den jo ingen steder;-) Saalbach frykter jeg kan bli litt tamt skimessig, iallefall hvis det ikke snør. Bad Gastein har jo temmelig livlig afterski, pga mange nordmenn og svensker der, konge der hvis det snør.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå