Har liten erfaring med charter, men etter det jeg har hørt driter de stort sett i å veie skibaggen så lenge du har betalt ekstra for den. Aldri hørt om noen som har fått overvekt for ski på chartertur, tror ikke flyselskapene generellt har mye trøbbel med at charterturister tar med seg for mye. Mitt triks når jeg flyr rutefly er å prøve å få baggen til å se lett ut. Sist jeg fløy ut av Geneve satte jeg ny rekord med 60 kg skibag. Greide imidlertid ikke å få den til å se så lett ut og måtte jobbe hardt med å vinne sympati fra SAS damen og endte til slutt opp med å måtte betale 600 kr for ett ekstra sett ski (mye bedre enn de 3000 den sveitsiske damen i innsjekk ville ha av meg).Generellt så er det mye vanskeligere å unngå overvekt hjem fra alpene enn på vei ned. Geneve, Zürich osv er ganske mye mer strikse og mer vant til at folk har mer enn ski i baggene sine enn norske flyplasser. Skal selv med Alpereiser nedover neste helg og jeg tenker å stappe min oversize skibag med mest mulig av stashet mitt og satser på at det går fint.Dessuten veier vel Bromodel`ene dine så lite at det ikke blir problemer uansett?