Hei! Jeg sier opp jobben for å stå på ski. "Problemet" mitt er at jeg aldri har stått på ski utenfor skandinavia, og naturlig nok har lite føling med saker og ting. Jeg ville helt sikkert ha funnet ut av det meste på egen hånd, men for å gjøre ting litt enklere for meg selv så ber jeg DERE der ute om hjelp, OK?
Planen min er å slutte i jobben sånn nogenlunde koordinert med den første kjørbare sneen, (når kommer den forresten? Når begynner skisesongen i Europa?) dra til hvor jeg nå måtte finne på å dra (noen forslag?). Jeg tenkte meg primært Europa (Sveits, Østerrike, Frankrike....), men jeg er slettes ikke fremmed for andre deler av verden så lenge det ikke er j.... dyrt.
Det er mulig jeg må tilbake igjen til Furet Værbitt til mars, men hvis ikke er planen å stå på ski til sesongen er over. Hvis det siste kunne jeg godt tenke meg å få meg en jallajobb et par kvelder i uka, bare for ikke å ruinere økonomien helt. Hvilke typer jobber er det mulig å få? Er det vanskelig å skaffe seg en jobb? ...Og ikke minst; HVORDAN får jeg en slik jobb?
Til sist; hvordan kan jeg bo billig???? Hvor billig da? Hvor mye kan jeg regne med at moroa vil koste meg av oppsparte midler? Hvor mye koster det å leve rundtomkring?
Andre generelle tips mottas med takk!
-øyvind-