Hei, var skibums i Val d'isere i fjor og det kan anbefales på det sterkeste. Er selvfølgelig ganske dyrt der, men du skal jo leve som en bums uansett og pasta koster det samme uansett hvor du drar. Vi handlet mye på Lidl og fikk dermed økonomien til å gå rundt.. Ikke tenk så mye på hvilke steder som er dyre eller billige... Slike priser er mer rettet mot turister, som spiser på restaurant, bor på hotell osv.
Så lenge det var snø hadde jeg aldri problemer med å finne urørt her.. Man blir så local etterhvert så man finner alltid snø. Sesongkort koster ca. 10 000 uansett hvor du drar, det som kan varierer litt fra sted til sted er hvor mye det koster å leie.. Vær tidlig ute så klarer man oftest å ordne en bra deal.
Val d'isere er ikke noe utpreget party sted, men ikke no problem å få feststemning for å si det sånn.., men hvis du er keen på mer støveldans oppå bord, øltelt osv. burde du heller dra til Sveits eller Østerrike. Ps. Styr unna Val thorens, kjipere sted å bumme kan jeg ikke tenke meg.. Bortsett fra forsåvidt bra skikjøring er det preget av sure franskmenn og drita engelskmenn, en rett og slett skikkelig utrivelig turistmaskin.
I tillegg til Val d'isere ville jeg sjekket ut St. Anton/Chamonix/Engelberg