Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
6 uker sammenhengene på ski!
#46510 16/06/2006 1:40 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 1
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
Registrert: May 2011
Innlegg: 1

6 sammenhengende uker i Alpene

Jeg her bestemt meg for å realisere en drøm om å tilbringe mye av en vinter i Alpene. Tenker meg alt fra 5-7 uker i strekk. Har vært mange steder, men da med reiseselskap og lurte på om noen har tips til bra steder der man kan oppholde seg så lenge og ha god tilgang på nye steder og utforske sammen med guide. Gjerne også tips om hvordan/hvor man kan bo billig. Jeg har mye mer å spørre om og håper med dette å komme i kontakt med folk som har gjort dette før.


ahh,
ToOldToDieYoung #46511 17/06/2006 12:41 AM
Registrert: May 2011
Innlegg: 14
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: May 2011
Innlegg: 14

du har en god tid i vente. Selv tilbrakte jeg 3 mnd i Bad Gastein som skilærer og hadde masse flotte opplevelser. De aller beste faktisk mot slutten da vi var godt orientert.

Jeg vil råde deg til å fokusere på et sted, bli skikkelig kjent der. Mange er opptatt av å komme seg rundt for å få med seg mest mulig. det koster ofte mer enn det smaker.

Når det gjelder bo er min erfaring at det første stedet du flytter inn som regel verken er det billigste eller beste. Det å leie privat er som regel det en god løsning Er du heldig kan du ende opp hos en snill bestemor som lager frokost og vasker klærne dine for under halve prisen av hva kameratene dine betaler. Hør litt rundt de første par dagene om du har muligheten til det.Angående sted i Alpene er det uendelig med muligheter. Tror du vil kose deg uansett hvor du ender opp.

Lykke til


Chamonix
ToOldToDieYoung #46512 17/06/2006 10:44 AM
Registrert: Oct 2016
Innlegg: 123
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
Registrert: Oct 2016
Innlegg: 123

er mitt favorittsted. Her finner du mange sesongare som du kan slå deg sammen med og har du utforskertrang så er mulighetene store. Kort vei andre skisteder i Sveits og Italia. Liker du klatring så kan du også hive deg på det. I tillegg så er naturen fantastisk. God tur. Skulle ønske det var meg:-)


go tur!
ToOldToDieYoung #46513 17/06/2006 1:09 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 298
Entusiast
Offline
Entusiast
Registrert: May 2011
Innlegg: 298

Chamonix, Le Troi Valle (De tre daler), VErbier..... det finnes mange plasser. men du blir sykt sliten. jeg stod 8 dager i strekk og var ekstremt sliten og lei snowboard etterpå. derfor jeg gikk over til ski. så prøv å ta noen "ski pause dager" hvis ikke går du sannsynligvis lei.



Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå